Companii

Cum au ajuns branduri locale ca Meli Melo, Musette, Il Passo sau Laura Baldini să fie percepute ca internaţionale? „Important este brandul, puterea lui, nu naţionalitatea celui care l-a creat“

Cum au ajuns branduri locale ca Meli Melo, Musette, Il...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

10.04.2024, 00:05 137

♦ Cel mai adesea, strategia de a alege nume cu rezonanţă internaţională – cu precădere italienească – aparţine brandurilor din industria modei, unde tendinţele venite din state cu tradiţie în universul vestimentaţiei şi al frumuseţii au pus semnul egal între modă de calitate şi, cel mai adesea, Italia.

În vreme ce mulţi antreprenori aleg să se întoarcă la origi­nile autohtone şi să contureze branduri care să ilustreze apar­tenenţa locală, există şi acele poveşti de business care s-au conturat în jurul unor nume cu rezonanţă internaţională. Aşa se facă că branduri precum Benvenuti, Mizar, Meli Melo, Musette, Il Passo, Bel Punto sau Laura Baldini au ajuns să fie percepute frecvent drept străine, deşi au fost fondate de antreprenori români.

Benvenuti, un brand românesc care împlineşte în 2024 două decenii de existenţă pe piaţă, numără în total 55 de magazine de încălţăminte şi maro­chinărie, dintre care 46 sub acest nume, iar nouă – sub brandul Enzo Bertini, o reţea multibrand high-class.

„În 2004, când a pornit la drum compania Benvenuti, ne doream să creştem o reţea care să însemne modă, cali­tate, diversitate şi preţuri acesibile. Toate acestea le regăseam la furnizo­rii noştri, care, în mare parte, erau italieni. Ca atare, după o selecţie din foarte multe nume posibile, a fost ales numele «Benvenuti», care în italiană înseamnă «Bine aţi venit!»“, expli­că Adrian Câzu, director de retail şi dezvoltare în cadrul companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO