Companii

Cum poţi să creşti de la afaceri de 9 mil euro la 114 mil. euro în 7 ani

Cum poţi să creşti de la afaceri de 8 mil euro la 91 mil. euro în 7 ani

Foto: Shutterstock

Autor: Mirabela Tiron

16.02.2012, 11:30 1368

Distribuitorul de ţigări şi cartele prepay Pamimai, deţinut de Mircea Oprescu a ajuns la o cifră de afaceri de 91 milioane de euro anul trecut, în creştere cu 58% faţă de anul anterior, pe fondul extinderii reţelei de distribuţie şi a portofoliului de clienţi.

"Pentru anul în curs ne propunem o creştere a cifrei de afaceri cu 25%, ce va fi generată de proiecte precum dezvoltarea platformei şi atragerea de noi clienţi, dar şi de o creştere provenită de la clienţii existenţi si noi linii de jucării", a declarat Mircea Oprescu.

În 2010 compania a avut afaceri de 57,6 mil. euro şi un profit de 145.000 de euro, potrivit Ministerului de Finanţe. Profitul obţinut anul trecut nu a fost făcut public.

Cu un portofoliu de 16.000 de clienţi în prezent, Pamimai Distribution a dezvoltat parteneriate de distribuţie exclusivă cu JTI România în zece judeţe (două s-au adăugat anul trecut) şi cu BAT la nivel naţional din 2010, dar şi cu operatorii de telefonie mobilă pentru cartele prepay.

Serviciile de distribuţie ţigări contribuie cu 60% la cifra de afaceri a companiei, iar serviciile telecom cu 40%.

Pamimai a introdus anul acesta o platformă ce permite reîncărcarea de tip Direct Top-Up a cartelelor de telefonie mobilă preplătite Vodafone, Orange şi Cosmote la orice bancomat sau multifuncţional non-stop banking de la UniCredit Ţiriac Bank, primul partener al companiei.

"Dezvoltarea platformei ca şi soluţie soft reprezintă o investiţie de peste 400.000 euro ce va fi amortizată în următorii trei ani. Ne-am propus extinderea acestui tip de serviciu prin dezvoltarea de parteneriate atât cu băncile din România, cât şi cu alţi parteneri", a spus Mircea Oprescu. Orice utilizator de prepay va putea să reîncarce cartela telefonică cu suma dorită, introducând doar numărul de telefon pentru care se doreşte încăr carea.

Mircea Oprescu a pus bazele businessului în distribuţie în anul 2000, când avea 23 de ani şi alături de soţia şi cumnatul lui au înfiinţat compania Pamimai Distribution şi au început să distribuie produse alimentare şi băuturi în magazinele din oraşul Videle şi, ulterior, în Teleorman. Oprescu deţine împreună cu soţia lui un pachet de acţiuni de 55% la Pamimai Distribution, restul acţiunilor fiind controlate de cumnatul lui. Investiţia iniţială în acest business a fost de 2.000 de euro, din care doar jumătate din bani proveneau din surse proprii, restul fiind bani împrumutaţi.

În 2004 Mircea Oprescu a semnat un contract cu Gallaher, unul dintre cei mai mari producători de ţigări la acea vreme, care intrase pe piaţa locală şi pentru care Pamimai a fost distribuitor exclusiv. Parteneriatul încheiat cu Gallaher înseamnă pentru compania Pamimai extinderea distribuţiei de la oraşele Videle şi Teleorman la nivel regional.

În 2007 compania Gallaher este preluată de producătorul de ţigări Japan Tabacco International (JTI), pentru care Pamimai rămâne distribuitor.

Piaţa de ţigări este estimată la 2-3 miliarde de euro, cei mai mari jucători de pe această piaţă fiind British American Tobacco, Philip Morris şi Japan Tobacco International.

De la un singur angajat în 2000, compania Pamimai a ajuns la 170 de salariaţi şi o flotă de 200 de maşini cumpărate în leasing de la BCR Leasing, potrivit ultimelor date disponibile.

În paralel cu distribuţia de ţigări, Pamimai a început să facă şi distribuţie de cartele prepay în 2008, când a încheiat contracte cu cei mai mari operatori de telefonie mobilă de pe piaţă - Orange, Vodafone şi Cosmote. De asemenea, compania opera anul trecut o reţea de 5.500 de aparate electronice de reîncărcat cartele.

Din 2011, Pamimai s-a concentrat şi pe segmentul de distribuţie jucării, care a adus afaceri de jumătate de milion de euro anul trecut. Pamimai a adus în România branduri internaţionale precum Yoohoo & Friends, Lolly Lock, Infantino şi Hello Kitty.

Emilia Canea s-a ocupat de dezvoltarea platformei, linia de business de jucării este gestionată de Loredana Barbu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO