Companii

Cum se lupta Carrefour Market cu Mega Image pentru clienti: ce supermarket vinde mai ieftin?

Cum se lupta Carrefour Market cu Mega Image pentru clienti: ce supermarket vinde mai ieftin?
25.05.2010, 23:37 1873

Francezii au atacat piata supermarketurilor din Capitala cupreturi cu circa 10% mai mici la produsele de baza fata deprincipalul lor competitor, arata datele centralizate de ZF pe bazapreturilor afisate la raft.

Belgieniide la Mega Image isi iau revansa insa cu oferta de produse maispeciale, care in medie se situeaza la un nivel de pret cu 3% subcel al Carrefour Market.

Eusediu Margasoiu, Managing Partner al companiei de consultantaThe Network, afirma ca strategia de pret a Carrefour va asiguraretelei o intrare in forta in Bucuresti.

"Este o strategie de penetrare bazata pe preturi sub mediapietei, care ii va permite sa castige rapid volume de vanzari. Deobicei, in astfel de cazuri, retailerul inregistreaza la inceputcresteri importante, apoi va trebui sa duca preturile in sus si vapierde volume de vanzari."

De altfel, tinta anuntata de Patrice Lespagnol, CEO-ul CarrefourRomania, cu cateva zile inainte de inaugurarea primului supermarketal companiei din Bucuresti era de a intra pe piata cu preturi subnivelul celor operate de competitorii directi.

Retailerul francez intra in piete

Carrefour, cu afaceri de 1,1 mld. euro in 2009, a intrat pepiata supermarketurilor din Capitala in urma cu aproximativ o luna,cu un magazin amplasat intr-una dintre cele mai aglomerate zone dincartierul Militari: Piata Gorjului.

Intr-o zona cu 30.000-40.000 de potentiali clienti, magazinulfrancezilor pare, la prima vedere, mai mare decat supermarketulMega Image din acelasi cartier. "Flancat" de Carrefour Market si dehipermarketul Cora pe o raza de doar cateva sute de metri, MegaImage Lujerului avea luni la ora pranzului doar doi angajati lacasele de marcat, fata de cei sapte din unitatea competitorilor dela Carrefour.

Magazinul francezilor are, din constructie, un numar de case depeste doua ori mai mare decat Mega Image Lujerului.

De altfel, forfota din interiorul Carrefour Market Gorjului,specifica unui magazin aflat la o distanta de cateva saptamani dedata inaugurarii, ar fi creat cozi la case daca supermarketul ar fifunctionat la o capacitate mai mica.

A doua locatie aleasa de Carrefour Market in Bucuresti este toto piata, insa in cartierul Drumul Taberei, ceea ce arata caretailerul pariaza pe zonele foarte aglomerate care ii pot aducemulti clienti si in weekend, cand magazinele de cartier pierdclienti in favoarea hipermarketurilor.

Diferentele de strategie intre cele doua formate dezvoltate deCarrefour si Delhaize sunt cel mai vizibile la raft: francezii au ooferta mai mare la produse nealimentare si un raion dedicatlegumelor si carnii congelate, care lipseste din Mega Image.

Indexul realizat de ZF pe baza preturilor afisate la raft incele doua magazine arata ca supermarketul Carrefour mizeaza maimult pe produsele de baza, acestea avand, in medie, preturi cu 10%mai mici decat la rafturile Mega Image.

Spre comparatie, produsele premium, precum ciocolata Milka saudetergentii Ariel, au preturi mai mici in Mega Image fata deCarrefour Market.

Astfel, clientii atenti la preturi, care de obicei evitaprodusele premium, par a fi mai degraba in vizorul Carrefour Marketdecat al Mega Image.

Cel mai probabil, strategiile de pret diferite vor segmenta simai mult piata de profil, plasand Mega Image pe segmentulsupermarketurilor celor cu venituri peste medie.

"Sigur ca Mega Image va resimti intrarea Carrefour Market pepiata din Bucuresti. De altfel, tot segmentul supermarketurilorsufera in acest moment, pentru ca pierde clienti in favoareahipermarketurilor", apreciazaMargasoiu.

Revansa belgienilor: expansiune si discount

Pana acum am vazut revansa Mega Image mai mult in strategia deexpansiune: reteaua detinuta de grupul Delhaize pare de neoprit inextindere, avand in acest moment cel putin doua proiecte noi inlucru in Bucuresti. Mega Image este cel mai extins lant desupermarketuri din Capitala, unde opereaza 45 de unitati, cuvanzari estimate la peste 130 de milioane de euro in 2009.

Spre comparatie, numarul total al supermarketurilor in acestoras este estimat de compania de cercetare a pietei MEMRB in jurula 126 de unitati, incluzand magazinele neafiliate unor retele deretail.

Anul trecut, belgienii de la Delhaize au reactionat la scadereaconsumului reducand preturile: au anuntat intai ca reduc permanentpreturile la cateva sute de produse din oferta magazinelor MegaImage, pentru ca la finele lui 2009 sa lanseze pe piata o retea cudiscount, Red Market.

Acesta este un concept nou de retail pentru Delhaize, fiindtestat de grup in doar 3-4 piete europene pana acum.

Vin in locul unor competitori

  • Delhaize a fost in ultimii trei ani unul dintre cei mai activiretaileri pe piata de fuziuni si achizitii
  • Achizitia lantului La Fourmi (in 2007) si a 4 magazine Prodas(2009) a dublat reteaua Mega Image
  • In acest an, retailerul a preluat un fost spatiu al reteleilocale Ethos si ar putea continua extinderea in locatiile unorcompetitori
  • Mega Image are in prezent 45 de unitati in Bucuresti, cuvanzari estimate la peste 130 mil. euro in 2009
  • Magazinele Mega Image au avut in 2008 vanzari de 4.500 de europe metru patrat, potrivit unei analize a ZF de anul trecut
  • Formatul standard al retelei are o suprafata de vanzare de800-1.000 mp si circa 8.000 de articole la raft

Capitala e pariul din acest an

  • Retailerul francez a investit 1 mil. euro in Carrefour Marketdin piata Gorjului
  • Supermarketul are o suprafata de circa 1.000 de metri patratisi listeaza 10.000 de produse
  • Francezii au promovat deschiderea Carrefour Market din Militaridistribuind 40.000 de cataloage in cartier
  • Reteaua, cu vanzari de 100-120 mil. euro in 2009, opereaza inprezent doua unitati in Bucuresti
  • Planurile prevad alte opt supermarketuri noi in Capitala in2010
  • Reteaua de supermarketuri a Carrefour a avut anul trecutvanzari de 4.000-4.800 de euro pe metru patrat, potrivitestimarilor ZF

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO