Companii

Dacia creste si fara „Rabla” germana. Exporturile s-au triplat in ianuarie

Dacia creste si fara „Rabla” germana. Exporturile s-au triplat in ianuarie
14.03.2010, 23:12 20

Exporturile Dacia au inregistrat o crestere de aproape 200% lanivelul lunii ianuarie, la un volum de aproape 25.200 deautovehicule, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor siImportatorilor de Automobile (APIA).

Astfel, in prima luna din 2010 constructorul de la Mioveni ainregistrat cel mai ridicat volum de productie si de export dinultimii cinci ani, dar si cel mai scazut nivel de vanzari pe piatainterna, potrivit statisticilor.

Valoarea exporturilor Dacia in ianuarie a fost de aproximativ200 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF, ceea cereprezinta aproape 9% din totalul exporturilor Romaniei, care inprima luna a acestui an au ajuns la 2,3 mld. euro, potrivitInstitutului National de Statistica. Spre comparatie, in ianuarie2010 exporturile de masini Dacia au reprezentat putin peste 3% dintotalul exporturilor Romaniei. In prima luna a anului trecut, pefondul crizei economice si al prabusirii pietei auto locale, Daciaa trimis angajatii acasa timp de doua saptamani si lua in calculconcedierea a peste 3.000 de salariati.

Cu toate ca Dacia se temea de sfarsitul programelor "Rabla" dinEuropa, care anul trecut au dus productia constructorului autohtonla aproape 300.000 de masini, rezultatele din prima luna arata cabrandul romanesc inregistreaza in continuare vanzari in crestere.In Europa de Vest s-au inmatriculat in ianuarie 15.800 de modeleDacia, potrivit statisticilor Asociatiei Constructorilor Europenide Automobile (ACEA), dublu fata de ianuarie 2009, in timp ce inEuropa de Est, in tari precum Ungaria, Bulgaria si Romania, circa1.500. Comparativ, exporturile Dacia au fost de aproape patru orimai mai mari decat intreaga piata auto locala la nivelul primeiluni a acestui an. In conditiile in care la nivelul lunii ianuarieproductia de autoturisme a Dacia a urcat cu aproape 180%, laaproape 24.400 de masini, vanzarile pe piata locala au coborat inianuarie cu aproape 56%, la 715 masini, adica exporturile aureprezentat peste 95% din totalul productiei uzinei de la Mioveni,acelasi procent inregistrat si de catre Ford la Craiova, dar la unvolum mult mai mic.

"In 2010 exporturile se vor stabiliza la aproximativ 85%. Totusivom conta pe piata locala, mai ales in conditiile in care avem anulacesta un nou program de innoire a parcului auto", a declaratConstantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.

Cea mai mare cerere la export a fost in continuare pentruSandero, model de clasa mica si care detine aproape 60% dinproductia uzinei Dacia. Vanzarile Sandero au crescut de peste patruori, la un volum total de peste 14.200 de masini. Alaturi deSandero, cel de-al doilea model de volum in ceea ce privesteexporturile uzinei va fi in acest an Duster, cu un volum de 50.000de masini, in conditiile unei productii de circa 60.000 deSUV-uri.

Potrivit datelor furnizate de producatorul auto, vanzarile Daciaar putea ajunge in urmatorii 2-3 ani la aproape de 500.000 deunitati anual, dupa ce in 2009 au depasit 310.000 de unitati."Suntem destul de optimisti in ceea ce priveste marca Dacia sicredem ca poate creste cu 50% in Europa, cel putin. Trebuie stiutinsa ca la Pitesti se construiesc masini si pentru OrientulMijlociu sau Africa de Nord. Deci la un moment dat va exista orepartizare a sarcinilor intre Pitesti si Tanger - Maroc", a spusla Salonul de la Geneva Patrick Pelata, directorul operational alconstructorului auto Renault si numarul doi in companie dupa CarlosGhosn.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO