Companii

Din hipermarketuri la hoteluri de cinci stele: Ofertele de tip "platesti un produs si primesti doua" au fost preluate de hotelieri, agentii de turism si operatori aerieni pentru a atrage turisti

19.05.2009, 00:00 33

Daca pana anul acesta doar in hipermarketuri existau ofertele de tip "doua la pret de una" sau "platesti doua produse si al treilea il primesti gratis", in general in cazul produselor alimentare, cosmetice, detergenti, dar si alte bunuri de larg consum, acum oferta s-a mutat si pe piata serviciilor turistice, la hoteluri si agentii de turism.

Reducerea cererii turistilor pentru vacante, bilete de avion si cazari la hoteluri in conditiile actuale din piata si implicit scaderea incasarilor operatorilor din turism s-a tradus in schimbari rapide in politica de marketing a companiilor. Cea mai noua oferta in randul operatorilor din turism, insa frecvent exploatata in supermarketuri, aduce un produs gratuit.
"Daca platesti doua nopti de cazare la Intercontinental Bucuresti primesti inca o noapte de cazare gratuit. Atat turistii care vin in vacanta, cat si turistii de business pot beneficia de aceasta oferta", a declarat Dana Chiriac, marketing si PR manager la Intercontinental Bucuresti.
Oferta a fost lansata anul acesta de catre lantul hotelier Intercontinental si se aplica in toate cele 4.000 de hoteluri detinute la nivel mondial, Romania nefiind o exceptie. "Avantajul este ca daca te-ai cazat la hotelul din Bucuresti, te poti caza o noapte la un hotel din strainatate si tot beneficiezi de a treia noapte gratuit la orice hotel."
 
Incercari de a fideliza clientii
Incepand cu data de 4 mai pana pe 3 iulie se pot face rezervari care sa iti aduca o noapte de cazare gratuita in perioada iulie-decembrie. "Acest program "getafreenight" este un mod de-a fideliza clientii pe care ii avem. Doar clientii care se inscriu pe site pot beneficia de aceasta oferta", a precizat ea. Hotelurile care fac parte din acest lant hotelier sunt Intercontinental Bucuresti si Crowne Plaza. "Pana acum nu avem turisti inscrisi, insa suntem abia la inceput", a spus Chiriac. Ea a mai adaugat ca poti primi maximum patru nopti gratuite, daca platesti opt nopti de cazare.
Toate aceste oferte isi propun sa atraga clienti in unitatile hoteliere si sa asigure un grad de ocupare de peste 40-50%, nivelul minim de la care se poate vorbi despre marje de profit in industria hoteliera. Potrivit unui studiu realizat de CB Richard Ellis Hotels, hotelurile din Bucuresti au avut cea mai mare reducere a nivelului de ocupare din regiune, de 26,4% in trimestrul unu fata de anul trecut.
 
O agentie din Capitala a epuizat stocul de vacante "la oferta"
O oferta similara se gaseste si pe piata agentiilor de turism. De data aceasta "platesti una si primesti doua" sau altfel spus pentru un bilet de vacanta cumparat mai primesti unul gratis. Agentia de turism Christian Tour, detinuta de Cristian Pandel, cu afaceri de 12 milioane de euro si care a vandut pachete de vacanta pentru 50.000 de turisti romani anul trecut, a lansat oferta in luna mai. "Turistii care vor cumpara in lunile mai si iunie un pachet de vacanta in destinatii din Grecia, cu transportul asigurat cu autocarul, vor beneficia de un pachet de vacanta gratuit pentru luna iulie", a spus un reprezentant al agentiei de turism.
Oferta a fost valabila pentru Halkidiki, Thassos, Paralia si Olimpic Beach, pentru un sejur de sapte nopti, cu cazare la hotel de trei stele. "In momentul de fata nu mai avem pachete la aceasta oferta", a mentionat reprezentantul agentiei. "Au fost cel putin cate cinci-sase camere pe fiecare destinatie din Grecia. Pretul a inceput de la 99 de euro si pana la 214 euro la un hotel in regim demipensiune."
 
Operatorii aerieni vin si ei cu promotii
Si companiile aeriene isi cauta clientii de business prin "cumpara un bilet si primesti unul gratis", in conditiile in care numarul de pasageri care au tranzitat aeroporturile europene in primul trimestru a scazut cu 12,4%, iar transportul de marfuri s-a redus cu 23,1%, potrivit datelor publicate de asociatia ACI Europe.
Compania de linie regulata British Airways a redus la jumatate pretul la clasa busines prin oferta "cumperi un bilet si primesti unul gratuit" pentru 21 de destinatii din SUA si Canada. "Aceasta oferta este valabila pentru o perioada limitata de timp, rezervarile pot fi facute intre 18 si 22 mai 2009, pentru calatorii efectuate in perioada 1 iunie - 31 octombrie 2009", au spus reprezentantii companiei. Cu o saptamana inainte era valabila aceeasi oferta, doar ca pe destinatii diferite, respectiv pentru Shanghai, Barbados, Tokio si Delhi. In cazul acestei oferte rezervarile au fost facute intre 11 si 15 mai 2009.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO