Companii

Discovery: Vanzarile de publicitate s-au majorat cu 64%

28.09.2008, 19:57 37

 

Veniturile din publicitate ale companiei Discovery Networks Romania, care opereaza canalul TV Discovery, s-au majorat in primul semestru al acestui an cu 64% fata de perioada similara din 2007, avansul datorandu-se in special deschiderii in luna ianuarie a unui departament propriu de vanzari de publicitate.
Departamentul este condus de Vlad Tudosie, cel care intre 2001 si sfarsitul anului trecut a gestionat spatiul de publicitate al posturilor detinute de Discovery Communications pe piata locala, din functia de managing director al regiei de publicitate Cable Direct. De asemenea in aceeasi perioada din 2008 afacerile companiei au crescut cu aproximativ 30% in Romania, Ungaria si Polonia.
"Romania este una dintre pietele cu cea mai rapida crestere pentru Discovery Networks Europa Centrala. Suntem decisi sa ne maximizam cresterea in regiune. De aici si decizia noastra de a investi in operatiuni locale", spune Katarzyna Kieli, general manager Discovery Networks Europa Centrala.
Potrivit Ministerului de Finante, in 2007, compania Discovery Romania a avut o cifra de afaceri de 3,3 mil euro si profit de 0,7 mil euro. Cifra de afaceri inregistrata de Discovery Romania, care opereaza pe piata locala posturile Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Travel & Living, Discovery World si Discovery Science, este asemanatoare cu cele inregistrate de canalele Euforia, B1TV, MTV Romania si OTV. Cel mai important brand din portofoliul companiei este Discovery Channel, care conform GFK Romania, in primul semestru al acestui an a avut audiente in mediul urban intre 0,1 si 0,2 puncte de rating, adica intre 14.000 si 22.000 de telespectatori in medie pe zi.
Postul Discovery atinge audiente similare si in Polonia sau Ungaria, celelalte doua piete importante din portofoliul central si est-european al companiei.
Principalul competitor al Discovery Channel este National Geographic, iar pe piata locala postul mai concureaza din punct de vedere al audientei cu Eurosport, Antena 2, postul de stiri N24 sau cel de filme AXN. Publicul tinta al postului este format din barbati tineri.
Pentru a mari audientele postului in primavara acestui an la conducerea canalelor din Romania a fost numita Ada Rosetti, care anterior a coordonat achizitiile de programe ale TVR. Tot in primavara, postul Discovery Civilisation a fost inlocuit de Discovery World, acesta punand accentul pe documentare istorice, povesti politiste si programe despre tehnologii si masini.
"Noul portofoliu atrage segmente de public mai mari si mai echilibrate", afirma Kieli.
Discovery Communications este lider mondial in productia de programe documentare si are peste 1,5 miliarde de abonati, din peste 170 de tari.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO