Companii

Doar o afacere românească se mai bate cu multinaţionalele pe piaţa de peste 200 de milioane de euro a condimentelor

Doar o afacere românească se mai bate cu...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.04.2017, 00:07 1462

Producătorul Ion Moş, controlat de familia Cărăgui, este cea mai mare afacere antreprenorială de pe piaţa condimentelor, după ce Levente Bara a vândut fabrica Supremia din Alba Iulia grupului francez Solina.

Vânzarea producătorului de condimente şi de ingrediente pentru industria alimentară Su­premia de către antrepre­norul român Levente Bara grupului francez Solina a transformat po­diu­mul celor mai mari jucători din do­meniu în unul cu capital străin integral. Supremia se află locul doi în clasamentul celor mai mari producători de ingrediente şi condimente, după grupul german Dr. Oetker, dar înaintea belgienilor de la Puratos, conform unei analize a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului. ZF nu a luat în calcul şi producători de baze pentru mâncăruri precum Unilever.

Cu toate acestea, pe piaţă mai sunt câţiva producători de condimente, însă doar unul are afaceri comparabile cu cele reali­zate de multinaţionale. Astfel, produ­cătorul Ion Moş, controlat de familia Cărăgui, se află pe locul al patrulea pe piaţă, având în 2015 (ultimele date disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe) o cifră de afaceri de aproape 100 de milioane de lei. Compania a fost înfiinţată în 1992 şi este activă în 20 de ţări, conform datelor de pe site-ul companiei. Societatea deţine trei fabrici de amestecuri uscate în România, una pentru lichide, dar şi un centru de cercetare şi dezvoltare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO