♦ Grupul City Grill este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de restaurante prin prisma cifrei de afaceri – 44 milioane de euro anul trecut, iar ca număr de localuri administrează circa 20 ♦ Este vorba atât de localuri istorice precum Caru’ cu Bere, Hanu’ lui Manuc şi Pescăruş, pe care grupul le operează doar, cât şi de unele ale companiei, pe care le deţine, sub branduri precum City Grill şi Buongiorno ♦ În ultimii ani, Petrescu a intrat şi în sectorul hotelăriei, unde vrea să dezvolte mai multe proiecte l În paralel, deschide şi restaurante în continuare.
Dragoş Petrescu, fondatorul grupului City Grill, unul dintre cei mai importanţi actori din industria de restaurante din România, spune că România încă reprezintă o oază de oportunitate antreprenorială, deci e loc de crescut aici, e loc de integrat noi tehnologii. „Nimic nu este imposibil! În România, încă este loc de inovaţie, tehnologie şi creativitate. Iar industria ospitalităţii are loc să se transforme şi să crească“, spune antreprenorul cu privirea întoarsă către următorii zece ani.
El a intrat în business în anii ’90, vânzând iniţial ziare, apoi fiind proprietarul unor afaceri de comerţ specific vremii (când toată lumea vindea orice şi cumpăra orice), pentru ca ulterior să devină francizat al lanţului de benzinării Shell. Grupul City Grill l-a fondat în 2004. Astăzi, acesta a ajuns să fie este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de restaurante prin prisma cifrei de afaceri – 44 milioane de euro anul trecut, iar ca număr de localuri administrează circa 20. Este vorba atât de localuri istorice precum Caru’ cu Bere, Hanu’ lui Manuc şi Pescăruş, pe care grupul le operează doar, cât şi de unele ale companiei, pe care le deţine, sub branduri precum City Grill şi Buongiorno. În ultimii ani, Petrescu a intrat şi în sectorul hotelăriei, unde vrea să dezvolte mai multe proiecte. În paralel, deschide şi restaurante în continuare.
„Mă pregătesc de digitalizare, de implicare a tehnologiei în restaurantele City Grill, de extindere la nivel naţional, dar şi de dezvoltare a altor linii de business în industria ospitalităţii (catering, segmentul de retail cu meniuri gata de cosumat).“
Anul trecut, compania controlată de antreprenorul Dragoş Petrescu a inaugurat primul hotel din grup, acesta fiind amplasat lângă restaurantul Hanul Berarilor din centrul Capitalei. Următorul va fi în Corbeanca, iar al treilea din portofoliul City Grill va fi în Bucureşti, în centrul istoric. Despre cel de-al patrulea, Petrescu nu oferă detalii, dar spune că e în plan.
De asemenea, City Grill şi-a bugetat şi (re)deschiderea restaurantului istoric Cerbul Carpatin din Braşov, fiind pentru prima dată când grupul City Grill iese în afara Bucureştiului. Astfel, acest brand se adaugă celorlalte istorice din portofoliul companiei. Ce mai urmează?
„Peste 10 ani văd City Grill în continuare cu o componentă de business de familie, dar şi cu un proces IPO menit a transforma grupul într-o companie publică.“
Petrescu spunea recent că listarea este un proces complex şi de durată, dar care aduce cu sine un cocktail de lucruri precum valorizarea brandului sau acces mai facil la capital. Compania a început să se pregătească de listare în 2022, dar va mai dura câţiva ani până va ajunge acolo. Între timp, ţinta e în continuare dezvoltarea. În 2019, cel mai bun an pentru industria ospitalităţi la nivel mondial, grupul a obţinut aproape 40 mil. euro afaceri. A venit pandemia şi în 2020 a căzut brusc la 16 mil. euro. În anul următor, businessul a urcat spre 25 mil. euro, pentru ca în 2022 încasările să depăşească cu 4 milioane de euro nivelul prepandemie.
Pentru anul acesta, estimarea e de 52 mil. euro cifră de afaceri, un nivel record, iar asta cu o echipă de 1.300 de salariaţi, cu 200 mai puţini decât în 2019.
„România are un deficit considerabil în industria de servicii, iar ospitalitatea nu face excepţie. HoReCa va creste accelerat în următorii ani, datorită nivelului de trai, promulgărilor legate de munca la distanţă, dar şi datorită creşterii nivelului de educaţie gastronomică în societate.“