Companii

Dragoş Petrescu, City Grill: HoReCa va creşte accelerat în următorii ani, datorită nivelului de trai, promulgărilor legate de munca la distanţă, dar şi datorită creşterii nivelului de educaţie gastronomică în societate.

Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill: România încă reprezintă o oază de oportunitate antreprenorială, deci este loc de crescut aici

Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill: România încă reprezintă o oază de oportunitate antreprenorială, deci este loc de crescut aici

Autor: Cristina Roşca

28.11.2023, 00:07 99

Grupul City Grill este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de restaurante prin prisma cifrei de afaceri – 44 milioane de euro anul trecut, iar ca număr de localuri administrează circa 20 Este vorba atât de localuri istorice precum Caru’ cu Bere, Hanu’ lui Manuc şi Pescăruş, pe care grupul le operează doar, cât şi de unele ale companiei, pe care le deţine, sub branduri precum City Grill şi Buongiorno În ultimii ani, Petrescu a intrat şi în sectorul hotelăriei, unde vrea să dezvolte mai multe proiecte l În paralel, deschide şi restaurante în continuare.

Dragoş Petrescu, fondatorul grupului City Grill, unul dintre cei mai impor­tanţi ac­tori din industria de restau­rante din România, spune că România încă re­prezintă o oază de oportunitate an­tre­prenorială, deci e loc de crescut aici, e loc de integrat noi tehnologii. „Nimic nu este impo­sibil! În România, încă este loc de inovaţie, teh­no­logie şi creativitate. Iar industria ospi­ta­lităţii are loc să se transforme şi să crească“, spune antrepre­norul cu privirea întoarsă către următorii zece ani.

El a intrat în business în anii ’90, vânzând iniţial ziare, apoi fiind proprie­tarul unor afaceri de comerţ specific vremii (când toată lumea vindea orice şi cumpăra orice), pentru ca ulterior să devină francizat al lanţului de benzinării Shell. Grupul City Grill l-a fondat în 2004. Astăzi, acesta a ajuns să fie este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de restau­rante prin prisma cifrei de afaceri – 44 milioane de euro anul trecut, iar ca număr de localuri administrează circa 20. Este vorba atât de localuri istorice precum Caru’ cu Bere, Hanu’ lui Manuc şi Pes­că­ruş, pe care grupul le operează doar, cât şi de unele ale companiei, pe care le deţine, sub bran­duri precum City Grill şi Buongiorno. În ultimii ani, Petrescu a intrat şi în sectorul hotelăriei, unde vrea să dezvolte mai multe proiecte. În paralel, deschide şi restaurante în continuare.

„Mă pregătesc de digitalizare, de implicare a teh­nologiei în restau­ran­tele City Grill, de extinde­re la nivel naţional, dar şi de dezvoltare a altor linii de business în industria ospitalităţii (catering, segmentul de retail cu meniuri gata de cosumat).“

Anul trecut, compania controlată de antreprenorul Dragoş Petrescu a inau­gurat primul hotel din grup, acesta fiind amplasat lângă restauran­tul Hanul Berari­lor din cen­trul Capitalei. Următorul va fi în Corbeanca, iar al treilea din portofoliul City Grill va fi în Bucu­reşti, în centrul istoric. Despre cel de-al patrulea, Petrescu nu oferă detalii, dar spune că e în plan.

De asemenea, City Grill şi-a bugetat şi (re)deschi­derea restaurantului istoric Cerbul Carpatin din Braşov, fiind pentru prima dată când grupul City Grill iese în afara Bucureştiului. Astfel, acest brand se adaugă celor­lalte istorice din portofoliul companiei. Ce mai urmează?

„Peste 10 ani văd City Grill în continuare cu o com­ponentă de business de familie, dar şi cu un proces IPO menit a transforma grupul într-o companie publică.“

Petrescu spunea recent că listarea este un proces complex şi de durată, dar care aduce cu sine un cocktail de lucruri precum valorizarea brandului sau acces mai facil la capital. Compania a început să se pre­gătească de listare în 2022, dar va mai dura câţiva ani până va a­junge acolo. Între timp, ţinta e în continuare dez­vol­tarea. În 2019, cel mai bun an pentru industria ospi­ta­lităţi la nivel mondial, grupul a obţinut aproape 40 mil. euro afaceri. A venit pandemia şi în 2020 a căzut brusc la 16 mil. euro. În anul următor, businessul a urcat spre 25 mil. euro, pentru ca în 2022 încasările să depăşească cu 4 milioane de euro nivelul prepandemie.

Pentru anul acesta, estimarea e de 52 mil. euro cifră de afaceri, un nivel record, iar asta cu o echipă de 1.300 de salariaţi, cu 200 mai puţini decât în 2019. 

„România are un deficit considerabil în industria de servicii, iar ospitalitatea nu face excepţie. HoReCa va creste accelerat în următorii ani, datorită nivelului de trai, promulgărilor legate de munca la distanţă, dar şi datorită creşterii nivelului de educaţie gastronomică în societate.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO