Companii

Dupa doi ani de operare: Family Frost, cel mai mare retailer pe roti, ar putea iesi de pe piata

Dupa doi ani de operare: Family Frost, cel mai mare retailer pe roti, ar putea iesi de pe piata

Anul trecut, Family Frost Romania a avut afaceri de aproximativ 3 mil. euro si o medie lunara de 50.000 de clienti, potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiei

11.05.2010, 23:17 169

Compania germana Family Frost, care a intrat pe piata locala in2008 cu 40 de magazine pe roti si planuri de investitii de 17 mil.euro, ar putea face un exit din Romania in acest an, dupa intrareaunui fond de investitii in actionariatul grupului Eismann,proprietarul Family Frost.

Retailerul, cu afaceri de circa un miliard de euro in Europa,are in prezent o flota de aproximativ 100 de camioane cu care vindeproduse congelate in orasele mari din tara.

Acesta este singurul operator de magazine pe roti cu vanzari deordinul milioanelor de euro.

Anul trecut, Family Frost Romania a avut afaceri de aproximativ3 mil. euro si o medie lunara de 50.000 de clienti, potrivitdatelor furnizate de reprezentantii companiei.

Compania ar putea renunta insa in 2010 la piata romaneasca si laalte piete pe care nu a ajuns inca la volume mari de vanzari dupaintrarea unui fond de investitii in actionariatul grupului Eismann,au declarat pentru ZF surse din piata.

Contactati de ZF, reprezentantii companiei nu au oferitinformatii despre planurile pe termen scurt ale Family Frost inRomania, rezumandu-se la a comunica date despre businessul realizatin perioada 2008-2009.

"Pentru anul 2010 va pot da raspunsurile numai dupa intalnireadirectorilor companiei la nivel international, care va avea loc inluna iunie la Dusseldorf", a afirmat Laurentiu Munteanu, directorulgeneral al Family Frost Romania.

El a precizat ca anul trecut compania a avut vanzari deaproximativ 3 milioane de euro, ceea ce reprezinta 88% din cifrabugetata.

"Nerealizarea planului a fost cauzata de faptul ca cele 7filiale nou deschise in cursul anului trecut, cu aproximativ 100 deangajati, au intrat pe piata cu intarziere de o luna din cauzaprogramului de training", a explicat Munteanu.

Si-a triplat numarul de magazine pe roti anultrecut

Anul trecut, Family Frost a adus pe piata alte 85 de camioane devanzare, fata de cele 40 de van-uri cu care a atacat comertulstradal din Romania la jumatatea lui 2008.

Oferta initiala cuprindea 47 de produse congelate, dintre care28 reprezentau diferite sortimente de inghetata. Portofoliulcompaniei mai cuprinde legume sau carne si specialitati congelate.Investitiile realizate de companie in 2009 pot fi estimate lacateva milioane de euro.

Cifra de afaceri a Family Frost Romania s-a dublat anul trecutfata de 2008, in conditiile triplarii numarului de magazine pe rotiin acest interval.

Semestrul al doilea din an este cel mai important pentrubusinessul vanzatorilor de inghetata, datorita sezonalitatii.Family Frost Romania a avut anul trecut o medie de 60.000 declienti activi pe luna in perioada iunie-decembrie, cu circa 70%peste media din primele cinci luni, potrivit datelor furnizate dedirectorul companiei.

Munteanu a mai mentionat ca in primul an operational pe piatadin Romania retailerul a realizat o cifra de afaceri de 1,6 mil.euro cu 40 de van-uri, sub tinta setata anterior, de 1,8 mil. euro,si o medie de 28.000 de clienti pe luna.

Compania germana anunta planuri de investitii de 17 mil. euro inRomania, in momentul lansarii pe piata locala. Intrarea FamilyFrost pe piata a implicat investitii de 2,8 mil. euro, majoritateadirectionate in infrastructura logistica si in flota de masini.

In prezent, compania opereaza 6 depozite la nivel local, dintrecare doua in Bucuresti, potrivit datelor publicate pe site-uloficial al Family Frost Romania.

Cei mai mari competitori ai sai sunt buticurile, chioscurile sisupermarketurile, pe o piata care s-a contractat anul trecut maimult decat segmentul hipermarketurilor, din cauza orientarii unuinumar mare de consumatori catre produsele ieftine.

In criza, inchiderea unor minimarketuri sau chioscuri si altemagazine din comertul traditional a facut loc pe piata expansiuniiretelelor mari de comert. Printre cei care au intrat in spatiileeliberate de micii comercianti se numara francezii de la CarrefourMarket, precum si operatorii magazinelor de proximitate de micidimensiuni R-Kiosk si Mic.Ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO