Dupa minibuze, Astra Bus din Arad trece la autobuze si troleibuze

18 dec 2003 Autor: Ionut Bonoiu



Astra Bus, societate desprinsa din cadrul fostei fabrici de vagoane Astra Arad specializata in productia de mijloace de transport urban, se va axa in perioada urmatoare pe productia de autobuze si troleibuze, dupa ce in ultimii doi ani a produs minibuze.



Compania a produs anul acesta 200 de minibuze Iveco Daily destinate transportului de persoane, iar in ultimii doi ani a vandut pe piata interna circa 300 de minibuze realizate la Arad.



Cefin Holding, un holding cu activitati in domeniul vanzarilor de autovehicule comerciale, partener international al Iveco, detine peste 45% din actiunile Astra Bus.



Ieri a fost lansat si primul autobuz urban cu podea joasa produs in Romania, realizat la Astra pe baza parteneriatului cu Irisbus, divizia de autobuze si autocare din cadrul grupului Iveco.



"Gradul de integrare locala al autobuzului este de 30%", a declarat Jean Plenat, presedintele grupului Irisbus.



Potrivit acestuia, autobuzele, carosate de compania italiana Agora, respecta prevederile impuse de Uniunea Europeana pentru transportul persoanelor cu handicap, prevederi ce vor intra in vigoare si in Romania incepand cu anul viitor.

>

"Ne adresam in principal municipalitatilor, poarta de intrare urmand sa fie Bucurestiul", a completat Plenat.



De altfel, compania vrea sa participe cu acest autobuz la licitatia organizata de RATB pentru achizitionarea a 300 de autobuze.



Potrivit oficialilor Afin Romania, societatea de leasing a Cefin, prin intermediul careia se deruleaza finantarea, pretul autobuzului ar putea ajunge la 160.000 de euro.



"In paralel vom dezvolta si un troleibuz in cazul caruia gradul de integrare locala va depasi 50%. Acesta va fi gata spre sfarsitul acestui an", a mai spus presedintele Irisbus.



Potrivit acestuia, principala piata de desfacere pentru acest tip de autobuz este Romania, insa este posibil ca autobuzele, alaturi de troleibuze, sa fie exportate si in alte tari din Europa Centrala si de Est.



Capacitatea de productie a fabricii din Arad este acum de 50 de unitati anual, atat in cazul autobuzelor cat si al troleibuzelor.



Competitia pentru autobuzele produse la Astra Bus este reprezentata de produsele din import si de Rocar.



Irisbus are o cota de piata in Europa de 25%, fiind in competitie cu Neoman, Scania, Volvo, Bova sau Evobus. In segmentul autovehiculelor de peste 3,5 tone, Irisbus detine o cota de piata de 27,4%, aproape la egalitate cu Evobus, cu 28,8%. In 2002, Irisbus a livrat 2.060 de minibuze, 3.750 de autocare si 10.000 de vehicule urbane.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.12.2003

Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
Cuvinte cheie:
Dupa
, minibuze
, Astra
, Bus
, din
, Arad
, trece
, la
, autobuze
, si
, troleibuze
Vizualizari:
Printeaza
Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
vreaupresedinte.ro
vreaupresedinte.ro
Inchide