Companii

Efervescenţa din piaţa camioanelor. Preţurile camioanelor second-hand au crescut cu 20-30%. „Volumul de mărfuri este mare, după un camion nou aştepţi şi un an, transportatorii caută să cumpere ca să susţină creşterea“

Un camion second hand Mercedes Benz se vinde şi cu 105.000 de euro, faţă de 80.000 de euro înainte de criza semiconductoarelor. FOTO: https://toc.mercedes-benz-trucks.com

Un camion second hand Mercedes Benz se vinde şi cu 105.000 de euro, faţă de 80.000 de euro înainte de criza semiconductoarelor. FOTO: https://toc.mercedes-benz-trucks.com

Autor: Mirabela Tiron

15.09.2022, 18:20 99

Volumul mai mare de mărfuri din piaţă îi determină pe transportatorii mici şi mijlocii să cumpere camioane second-hand pentru a susţine creşterea Preţul pentru un camion Volvo sau Mercedes second-hand sare acum de 100.000 de euro, faţă de 80-90 de mii de euro înainte de criza semiconductoarelor Pe piaţa locală de transport rutier de mărfuri activau 40.500 de firme anul trecut, cu afaceri totale de 54,6 miliarde de lei (11 miliarde de euro), în creştere cu 6,5%.

Creşterea pieţei de transport ru­tier de mărfuri, care a înre­gis­trat volume mai mari în acest an şi pe fondul războiu­lui din Ucraina, dar şi întârzi­e­rile cu care sunt livrate camioanele noi au crescut preţul camioanelor second-hand şi cu două cifre, potrivit transportatorilor.

„Piaţa de transport rutier de mărfuri se mişcă, volumul de mărfuri este mare, iar transportatorii mici şi mijlocii caută să cum­pere camioane pentru a susţine creşterea. Un camion nou se livrează în mai mult de un an, aşa că achiziţionează camioane se­cond-hand. Noi am vândut 30 de camioane second-hand către jucătorii mai mici. Avem în flotă Mercedes şi Volvo. Cine poate să susţină businessul acum are de câştigat, iar toată lumea trage acum să crească. Trebuie să ne adaptăm la condiţiile din piaţă, la criza prin care trecem“, a spus pentru ZF Cătălin Lazăr, directorul comercial al International Lazăr, specializat în transport de mărfuri, cu 250 de camioane şi afaceri de 42 mil. euro anul trecut. Compania şi-a cres­cut afa­cerile cu 20% în prima jumătate a acestui an. Volume mari de mărfuri sunt la clienţii hipermarketuri, retail, bere, auto.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO