Companii

Farmexpert aduce un brand internaţional ca să adune peste 500 de farmacii sub aceeaşi „umbrelă“

Farmexpert aduce un brand internaţional ca să adune...

Autor: Georgiana Mihalache

21.11.2016, 00:07 2833

Distribuitorul de medicamente Farmexpert, al doilea cel mai mare din România, cu afaceri de 2,8 mld. lei anul trecut, a adus în România un brand internaţional al grupului Walgreens Boots Alliance, din care face parte, şi sub care vrea să reunească peste 500 de farmacii independente.

„Alphega este un concept euro­pean, a fost realizat pentru a susţine farmaciile independente şi susţinerea are mai multe planuri. În România avem peste 500 de farmacii în această comunitate în momentul de faţă. Reuşim să ne apropiem de 100 de farmacii cu procesul de branding, iar în două, trei luni vor fi gata minumum 500. Am avut nişte estimări pentru această comunitate, le-am depăşit şi negocierile cu alte farmacii arată că vom fi peste estimări“, a mai spus Iulian Trandafir.

În România există în jur de 5.500 de farmacii independente, potrivit lui Iancu Guda, services director în cadrul Coface România. De partea cealaltă, cele mai mari cinci lanţuri de farmacii (Catena, Sensiblu, Dona, Help Net şi Ropharma) aveau la finalul anului trecut peste 1.500 de unităţi, o cotă de aproape 20% din piaţă.

Farmexpert nu are în prezent o reţea proprie de farmacii, distribuitorul fiind înfiinţat în 1996 de omul de afaceri Eugen Banciu, care a vândut compania prin trei tranzacţii succesive în 2006, 2012 şi 2013, către grupul german ANZAG, preluat ulterior de Alliance Boots.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO