Companii

Fiecare angajat al Dacia a adus un profit de 4.200 € anul trecut si a produs 23 de masini. Cum comentati?

Fiecare angajat al Dacia a adus un profit de 4.200 € anul trecut si a produs 23 de masini
05.04.2010, 23:20 356

Producatorul Automobile Dacia a raportat pentru anul trecut ocifra de afaceri de 2,1 mld. euro (9 mld. lei), in crestere cu 18%in lei si 2,4% in euro, in timp ce profitul inregistrat de companiea inregistrat un regres, de la 60 de milioane de euro la 54,3milioane de euro.

Raportat la numarul de angajati, Dacia a reusit in 2009cresterea cifrei de afaceri, insa profitabilitatea s-a redus la4.276 euro/angajat, egal cu pretul de achizitie al unui Logan cuechiparea de baza si cu doua prime de casare incluse. In 2007, anin care profitul Dacia a ajuns la recordul de 132 de milioane deeuro, profitul per angajat era de 11.535 de euro, suma pentru careacum poate fi achizitionat un SUV Duster, in echipare de baza pluscateva dotari optionale. Anul trecut productia de automobile aajuns la 23,3 unitati/angajat. Productia de automobile personale sivehicule utilitare s-a ridicat la 296.010 unitati, in timp cenumarul angajatilor a scazut la 12.968, din care doar 8.503 suntimplicati direct in procesul de productie. "In cursul anului 2009 ascazut numarul salariatilor cu 4,34%, scaderea reflectandu-se lacategoria personal productie (direct si indirect)", au mentionatreprezentantii Dacia in raportul financiar.

Intrucat cheltuielile salariale s-au mentinut doi ani la randaproximativ la aceeasi valoare, 132 de milioane de euro, profitulAutomobile Dacia a fost diminuat in 2009 de reducerea marjeioperationale si de achizitia diviziei locale a Auto ChassisInternational (ACI), care produce sasiurile pe care sunt construiteautomobilele Logan. Achizitia ACI s-a ridicat la suma de 215 mil.lei (mai mult de 50 de milioane de euro), iar integrarea se va facepotrivit procedurilor de fuziune prin absorbtie.

"Pentru jumatatea anului 2010 se are in vedere fuziunea prinabsorbtie, intrucat se urmareste simplificarea organizarii juridicea grupului Renault Romania, facilitandu-se coordonareaactivitatilor de fabricatie motoare, cutii de viteza si sasiuri silimitarea eventualelor restrictii juridice si administrative impusede mediul social si economic romanesc", au declarat reprezentantiiDacia in raportul financiar al companiei.

37 de milioane de euro merg la Renault

Consiliul de Administratie al Automobile Dacia a votat pentruprima data acordarea de dividende actionarilor, chiar daca profitulinregistrat anul trecut a fost cu 60% sub cel din 2007. Astfel, dinprofitul companiei 56 mil. lei ( 13,4 mil. euro) au fostdirectionati spre rezerva legala, 17 mil. lei (4,1 mil. euro) aufost platiti angajatilor in contul participarii la profit, iar 156mil. lei (aproape 37 de milioane de euro) au mers catre actionari.Automobile Dacia este detinuta in proportie de 99,4% de catreconstructorul francez Renault.

Pana in 2009 reprezentantii Automobile au declarat ca grupulRenault nu a repatriat profitul, intrucat a fost utilizat pentrucontinuarea investitiilor de pe plan local, care au ajuns la ovaloare de aproape 1,4 miliarde de euro.

120 mil. euro pentru Duster

Numai in 2009, pe langa investitiile in centrul de tehnologieRTR Titu si alte uzine de pe platforma Dacia, au fost investite 120de milioane de euro pentru industrializarea modelului Duster, carereprezinta acum 250 de unitati din productia zilnica de 1.350 deunitati a uzinei.

2009 a fost si anul in care vanzarile producatorului au depasitpragul de 300.000 de automobile, 85% fiind exportate. Uzina de laMioveni a lucrat anul trecut mai mult la comanda, precum mariiproducatori auto europeni, intrucat viteza de rotatie a stocurilora crescut de la 15 (in 2008) la 20, ceea ce a crescut silichiditatea companiei. Compania a pierdut insa la capitolul marjabruta din vanzari, un indicator care evidentiaza evolutiacosturilor si a pretului de vanzare. Astfel, marja bruta a coboratde la 8,5% in 2007 la 3% in 2009, ceea ce indica faptul capreturile modelelor Logan au inghetat, in timp ce costurile deproductie au escaladat.

In 2009 insa Dacia a derulat si promotii care s-au materializatintr-un "Avantaj Client", adica o reducere a pretului in cadrulanumitor campanii sau actiuni de marketing, corelate chiar si cuprogramul guvernamental "Rabla".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO