Companii

Fiecare român a lăsat anul trecut în magazine 11 euro pentru îngheţată, o piaţă care a crescut cu 11%

Cei mai mari jucători de pe piaţa locală a îngheţatei sunt multinaţionalele Unilever şi Nestlé şi producătorii locali Betty Ice, Top Gel, Alpin 57 Lux sau Kubo Ice. Cei mai mari cinci producători români de îngheţată au realizat împreună anul trecut afaceri de peste 70 milioane de euro, adică aproape jumătate din valoarea totală a pieţei de îngheţată, şi au avut peste 2.000 de angajaţi. Mediafax Foto

Autor: Mădălina Dediu Panaete, Cristina Roşca

07.07.2014, 19:14 334

Fiecare român a cumpărat anul trecut din magazine, în medie, 22 de îngheţate şi a plătit pentru aces­tea 11 euro (circa 50 de lei), pro­dusele cele mai vândute fiind cele „de impuls“, precum îngheţata pe băţ sau la cornet, arată o analiză a ZF pe baza date­lor companiei de cercetare de piaţă Euro­monitor.

Volumul vânzărilor de îngheţată din comerţ (supermarketuri, hipermarketuri, chioşcuri etc.) s-a situat anul trecut la 45 de milioane de litri (echivalentul a 450 de milioane de îngheţate la cornet cu un gramaj de 100 ml) cu o valoare de 225 milioane de euro (inclusv TVA), potrivit aceleiaşi surse, care indică faptul că anul trecut consumul a avansat cu 11% în volum.

Anul acesta vremea ploioasă de până acum a afectat vânzările de îngheţată, însă unele companii şi-au schimbat strategia şi au înregistrat creşteri ale vânzărilor.

„În prima parte a acestui an vânzările Alpin 57 Lux au avut câteva procente de creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi acest lucru a fost posibil prin mai multe măsuri pe care le-am luat, cum ar fi: creş­terea numărului de clienţi, scoaterea unui număr mare de sortimente noi şi intro­du­cerea pe piaţă a două sortimente de înghe­ţată superpremium sub marca Trans­al­pina“, spune Ioan Istrate, directorul general al Alpin 57 Lux, unul dintre cei mai mari pro­du­cători locali de îngheţată, cu afaceri de circa 15 mil. euro anul trecut.

El spune că per total consumul de îngheţată în prima parte a anului a avut un trend negativ din cauza vremii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO