Fiecare român a cumpărat anul trecut din magazine, în medie, 22 de îngheţate şi a plătit pentru acestea 11 euro (circa 50 de lei), produsele cele mai vândute fiind cele „de impuls“, precum îngheţata pe băţ sau la cornet, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Volumul vânzărilor de îngheţată din comerţ (supermarketuri, hipermarketuri, chioşcuri etc.) s-a situat anul trecut la 45 de milioane de litri (echivalentul a 450 de milioane de îngheţate la cornet cu un gramaj de 100 ml) cu o valoare de 225 milioane de euro (inclusv TVA), potrivit aceleiaşi surse, care indică faptul că anul trecut consumul a avansat cu 11% în volum.
Anul acesta vremea ploioasă de până acum a afectat vânzările de îngheţată, însă unele companii şi-au schimbat strategia şi au înregistrat creşteri ale vânzărilor.
„În prima parte a acestui an vânzările Alpin 57 Lux au avut câteva procente de creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi acest lucru a fost posibil prin mai multe măsuri pe care le-am luat, cum ar fi: creşterea numărului de clienţi, scoaterea unui număr mare de sortimente noi şi introducerea pe piaţă a două sortimente de îngheţată superpremium sub marca Transalpina“, spune Ioan Istrate, directorul general al Alpin 57 Lux, unul dintre cei mai mari producători locali de îngheţată, cu afaceri de circa 15 mil. euro anul trecut.
El spune că per total consumul de îngheţată în prima parte a anului a avut un trend negativ din cauza vremii.