Companii

Focus si Fiesta sustin cresterea Ford la 35%

05.08.2008, 19:26 15

Romcar, importatorul Ford pe piata locala, care estimeaza afaceri de 340 mil. euro pentru acest an, a inregistrat in primele sapte luni ale acestui an o crestere a vanzarilor de 35%, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la 14.555 de autovehicule, in conditiile in care targetul pe acest an de 26.000 de unitati implica o apreciere de 20%. La nivelul lunii iulie, volumul inregistrat a fost de 2.477 de unitati, in crestere cu peste 22% fata de iulie 2007.
Cel mai bine vandut model in intervalul ianuarie-iulie a fost noul Ford Focus, cu 5.523 de unitati, in crestere cu peste 82% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce in segmentul utilitarelor Transit a inregistrat vanzari de 2.463 de modele. Fiesta a inregistrat in primele sapte luni un volum de 3.323 de unitati.
In prezent reteaua Ford pe piata locala cuprinde 37 de showroomuri si 37 de service-uri autorizate, urmand ca pana la finele anului acesta sa ajunga la 45 de locatii. Cel mai ridicat numar de dealeri Ford de pe piata locala este detinut de TiriacAuto divizia de retail auto a Holdingului Tiriac, prin intermediul Romcar Motors, care detine doua centre in Capitala, dar si prin intermediul dealerilor Casa Auto in Timisoara, Oradea, Iasi, Inter Auto in Cluj si Tiriac Auto in Constanta si Brasov.
De la 1 august 2010 activitatea de import a Ford pe piata locala va fi preluata de catre noua Companie Nationala de Vanzari a constructorului american care a cumparat uzina de automobile din Craiova, Romcar urmand sa ramana pe piata auto, prin preluarea importurilor altei marci, potrivit unor surse din piata auto.
Tot in 2010 Peugeot va prelua de asemenea activitatea de import a marcii pe piata locala, detinuta in prezent de Trust Motors, dupa ce Citro?n si-a deschis anul trecut reprezentanta oficiala, fostul importator ATS devenind dealer.
Singura marca din cele mai bine vandute zece branduri de import reprezentate de catre o companie detinuta de un roman va ramane Hyundai, prin importatorul Hyundai Auto Romania, parte a Tiriac Holding, celelalte fiind reprezentate de catre companii care apartin fie constructorilor, fie unor companii cu capital strain care reprezinta marcile respective precum Porsche Romania, parte a Porsche Holding.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO