Companii

Germanii de la Rewe ar putea ieşi de pe piaţa locală a discounterilor, acolo unde începe să se simtă ofensiva Lidl

Germanii de la Rewe ar putea ieşi de pe piaţa locală a discounterilor, acolo unde începe să se simtă ofensiva Lidl

Autor: Ioana David

11.07.2011, 00:07 4170

Grupul german Rewe, care operează în România lanţurile demagazine Penny Market, Penny Market XXL şi Billa, ar putea renunţala magazinele Penny Market din România şi Bulgaria, iar fondul deinvestiţii Enterprise Investors (EI) ar putea fi interesat depreluare, potrivit Mediafax care citează publicaţia germanăLebensmittel Zeitung.

Potrivit publicaţiei, citată şi de portalul Planet Retail,Penny trebuie să-şi tempereze strategia din cauza evoluţiei slabedin Germania, piaţa de origine, în condiţiile în care pe pieţeledin România şi Bulgaria perspectiva este pesimistă şi din cauzaintrării rivalilor de la Lidl. Sursa citată sugerează căoperaţiunile Penny Market din ambele ţări au ratat, până înprezent, ţintele interne stabilite. Posibila vânzare de cătregrupul german Rewe a diviziei Penny Market din România va marcaieşirea unuia dintre cei mai puternici retaileri europeni dindiscountul local, dar şi revenirea unui fond de investiţii,Enterprise Investors, pe acest segment de piaţă, deosebit decompetitiv în ultima perioadă.

Prin preluarea Penny Market, cumpărătorul va avea acces la oreţea de peste 115 magazine, cea mai extinsă din piaţa de profildin România.

Penny Market a avut anul trecut o cifră de afaceri de 384 mil.euro, în creştere cu 4,5% comparativ cu nivelul de 368 mil. eurodin 2009.

În cazul Penny Market, vânzările din România au avut cea maibună evoluţie din regiune, având în vedere că divizia de discountdin Germania a scăzut cu 1,2% anul trecut (cifra de afaceri agrupului ajungând la 6,9 mld. euro în această ţară) şi că cea dinCehia a înregistrat un avans de 3,8%. De altfel, magazinele PennyMarket au contribuit cu 10,3 miliarde de euro (în creştere cu 0,3%faţă de 2009) anul trecut la cifra de afaceri a grupului Rewe, ceeace înseamnă că România nu a adus decât 3,7% din vânzările totale deanul trecut ale grupului, conform datelor din raportul anual.

PennyMarket a intrat pe pe piaţa românească în 2005, iar în prezent estecea mai extinsă reţea de magazine de tip discount din România.

Segmentul magazinelor de tip discount este singurul din retailcare acoperă toate judeţele din România, cu peste 400 de unităţi,dar este şi un segment extrem de competitiv odată cu intrareanemţilor de la Lidl şi cu scăderea puterii de cumpărare.

Considerat unul dintre cei mai agresivi discounturi europeni,Lidl ar putea aduce schimbarea la faţă la retailului modern dinRomânia, odată cu câştigarea de cotă de piaţă în defavoareacelorlalţi discounteri, dar şi a jucătorilor pe format mare, credconsultanţii.

Numele fondului de investiţii Enterprise Investors vehiculat depresa germană în această tranzacţie apare din nou în prim-planulpieţei de retail după ce în toamna anului 2009 fondul polonez acumpărat cu 66 mil. euro reţeaua Profi din România, la acea vremedefinită ca o reţea de tip discount. Acum reprezentanţii Profi numai ataşează eticheta de discounter lângă reţeaua de magazine,deoarece are mai multe produse faţă de un discounter clasic şi unformat diferit, după cum au explicat pentru ZF.

Contactaţi de ZF, reprezentanţii fondului de investiţii nu audorit să facă niciun comentariu pe marginea interesului faţă dePenny Market.


Au vândut şi Selgros

Dacă va vinde Penny Market în România şi Bulgaria, Rewe nu ar fila prima tranzacţie, după ce la începutul anului a băutut palma cufirma Coop, care operează al doilea mare lanţ de supermarketuri depe piaţa din Elveţia pentru reţeaua Selgros prezentă şi în România.Contactaţi de ZF, nici reprezentanţii Rewe Group, nici cei ai PennyMarket nu au făcut niciun comentariu până la închidereaediţiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO