Companii

Giusto de la Romaqua a devansat Cappy si Prigat pe piata sucurilor cu continut redus de fructe

Giusto de la Romaqua a devansat Cappy si Prigat pe piata sucurilor cu continut redus de fructe

Click pentru imaginea marita

25.09.2008, 20:20 1183

 

Mergand pe strategii diferite fata de competitorii din categoria multinationalelor Coca-Cola si Pepsi, care mizeaza pe cotele valorice, producatorul roman Romaqua a ajuns in acest an la cele mai mari volume vandute pe segmentul still drinks (bauturi racoritoare necarbonatate cu continut de fruct sub 25%), potrivit unui studiu Nielsen pe piata soft drinks realizat in retail.
Datele companiei de cercetare de piata arata ca in 2007, Giusto (brandul Romaqua) era pe locul al doilea pe segmentul still drinks, dupa Cappy (Coca-Cola), ca si vanzari in volum.
Reprezentantii Romaqua spun ca diferenta dintre cota de piata in volum Giusto si cea a brandului de pe locul al doilea in clasamentul din still drinks este in jur de 6 puncte procentuale, citand un alt studiu de piata.
Sucurile cu continut redus de fructe sunt in prezent cel mai dinamic segment din piata locala a bauturilor racoritoare, dar si cel mai vizat de catre producatori.
In ultimii doi ani au intrat pe piata de profil competitori puternici, precum Parmalat (cu Santal Top), Tymbark Maspex (Tymbark Cool) sau Carlsrom Beverages (Granini Racoarea Fructelor).
Dintre acestea, Tymbark se numara deja printre primele cinci branduri de pe piata, dupa cota in volum, cat si in valoare, fiind al patrulea in clasamentul pe still drinks realizat de Nielsen in S1.
Romaqua a lansat Giusto in anul 2005, acesta fiind imbuteliat in fabrica din Busteni (judetul Prahova) a grupului.
In acelasi timp a fost lansat pe piata si brandul Fruttia de catre European Drinks, care activeaza pe toate cele trei segmente ale pietei de bauturi racoritoare necarbonatate - still drinks, nectaruri si sucuri cu continut de fruct de 100% (juice). Potrivit datelor Nielsen din prima jumatate a anului, Fruttia ocupa ultimul loc in clasamentul celor mai vandute branduri pe segmentul still drinks in retail, atat dupa cota in volum, cat si in valoare. In 2007, brandul European Drinks era pe aceeasi pozitie, tot in urma lui Tymbark Cool.
Jucatorii nou-intrati pe piata au atacat puternic cotele de piata ale celor doua multinationale, Coca-Cola Hellenic si Pepsi Americas, care sunt inca pe primele doua locuri in clasament, dupa cotele in valoare. Prigat, brandul din portofoliul imbuteliatorului local al Pepsi, era in anul 2004 liderul segmentului de bauturi still drinks in retail, cu o cota de piata de aproape 48%, potrivit unui studiu Nielsen citat de companie la acea data. Lansat in 1993 in Romania, Prigat a fost primul suc din categoria still drinks de pe piata locala.
Doi ani mai tarziu, si imbuteliatorul Coca-Cola ataca acest segment, lansand in Romania Cappy Tempo.
Cele mai recente miscari ale celor doi giganti internationali pe piata locala de profil au vizat schimbarea imaginii produselor si diversificarea gamei.
Recent, Pepsi Americas a anuntat relansarea Prigat prin investitii totale de 3 milioane de dolari, proiectul vizand schimbarea ambalajului si a strategiei de comunicare pe brand.
Vanzarile de sucuri cu continut redus de fruct (still drinks) in comert au crescut in primul semestru al anului cu 37% in volum si cu 38% in valoare, comparativ cu aceeasi perioada din 2007, mai arata studiul Nielsen.
Aceasta este cea mai mare rata de crestere in cadrul categoriilor analizate, care mai cuprind bauturile carbonatate, nectarurile si juice-urile.
Nielsen estimeaza vanzarile de bauturi still drinks in retail la 284,2 mil. lei (77,4 mil. euro) in prima jumatate a anului, intervalul analizat fiind decembrie/ianuarie 2007-aprilie/mai 2008. Anul trecut, segmentul era estimat de compania de cercetare de piata la 497,5 mil. lei (150 mil. euro).
Vanzarile de sucuri cu continut redus de fruct reprezinta aproximativ 65% din piata bauturilor racoritoare necarbonatate, potrivit aceleiasi surse.
Pe piata locala a bauturilor non-alcoolice, estimata la peste un miliard de euro, cei mai mari jucatori sunt in prezent compania elena Coca-Cola Hellenic, imbuteliatorul american Pepsi Americas, grupul European Drinks al fratilor Micula si Romaqua Group, controlat de Octavian Cretu.
In timp ce Coca-Cola si Pepsi domina segmentul bauturilor racoritoare carbonatate, avand impreuna trei sferturi din vanzarile totale - potrivit estimarilor din piata - pe necarbonatate lupta se da intre cei mari si companiile de dimensiuni mai mici.
De exemplu, liderii pe segmentul nectarurilor sunt companiile Parmalat si Tymbark, in timp ce pe segmentul juice cei mai mari jucatori sunt compania austriaca Pfanner, care activeaza pe piata locala cu importuri, si Tymbark.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO