Companii

Grupul austriac LLI a trasat obiectivele Titan: profit de 5 mil. euro si dublarea vanzarilor

Grupul austriac LLI a trasat obiectivele Titan: profit de 5 mil. euro si dublarea vanzarilor

Stefanos Krommydas, directorul general al Titan: In prezent detinem 30 de magazine in Capitala si acestea realizeaza aproximativ 8% din afacerile companiei. In momentul cand vom ajunge la 50 de unitati, reteaua de magazine va aduce circa 14% din cifra de afaceri.

26.02.2008, 20:13 101

Producatorul din industria de morarit si panificatie Titan, fosta companie Loulis Romania, si-a bugetat in acest an o cifra de afaceri de 85 de milioane de euro, in crestere cu circa 20% fata de anul precedent.
Anul trecut, compania a raportat o cifra de afaceri de 71 de milioane de euro, in crestere cu peste 50% fata de anul precedent si un profit de peste cinci ori mai mare fata de 2006, de 4,6 milioane de euro.
"Rezultatele financiare pe care le-am obtinut anul trecut au fost un cumul de reducere a costurilor, eficientizare a productiei si crestere a vanzarilor. Aproximativ un milion de euro din profitul inregistrat in 2007 provine din vanzarea unei portiuni mici din terenul pe care il detinem langa fabrica din Bucuresti unei companii imobiliare", a declarat Stefanos Krommydas, directorul general si presedintele directoratului companiei Titan.
El a adaugat ca bugetul pe 2008 stabileste un profit de 5 milioane de euro numai din activitatile desfasurate in industria de morarit si panificatie si o dublare a vanzarilor in volum.
Krommydas lucreaza in cadrul grupului Loulis din anul 1992, cand a ocupat initial functia de director financiar.
Dupa ce a detinut mai multe pozitii in cadrul companiilor grupului elen, incepand din 2001, el a ocupat timp de trei ani postul de director general al Loulis Romania, devenind ulterior presedintele consiliului de administratie al filialei Loulis din Bulgaria, Sofia Mel. Din aprilie 2006, el a revenit insa la filiala locala a grupului elen, fiind numit prim-vicepresedinte si director general al Loulis Romania, iar din iunie anul trecut, presedinte al directoratului companiei.
Astfel, Krommydas a luat parte la una dintre cele mai mari tranzactii care au avut loc anul trecut in industria alimentara locala, dupa ce compania austriaca Leipnik Lundenburger Invest (LLI), controlata de grupul Raiffeisen, a cumparat 60% din actiunile Loulis Romania pentru 34 de milioane de euro. In acelasi timp, austriecii au preluat controlul si in cadrul filialei bulgare a grupului elen Loulis, achizitionand de asemenea 60% din actiunile grupului bulgar.
In prezent, in urma vanzarii titlurilor detinute de catre un actionar minoritar, Titan Bucuresti este controlata in proportie de 66% de grupul austriac LLI Euromills Viena, 30% din actiuni sunt detinute de Loulis International Foods Enterprises, iar 4% sunt detinute in continuare de actionari minoritari. In iulie anul trecut, la putin timp dupa ce a fost achizitionata, Loulis Romania si-a schimbat denumirea in Titan, revenind la numele pe care l-a avut inainte de a se finaliza fuziunea cu grupul elen Loulis, in februarie 2006.
In urma preluarii companiei de catre grupul austriac, Titan isi va intensifica investitiile in acest an, intentionand sa aloce intre 1,5 si 4 milioane de euro pentru deschiderea a cel putin cinci magazine Belforno in Capitala. Suma care va fi platita insa pentru fiecare magazin in parte, intre 300.000 si 400.000 de euro, va depinde de locatiile unde vor fi amplasate.
"In prezent detinem 30 de magazine in Capitala si acestea realizeaza aproximativ 8% din afacerile companiei. In momentul cand vom ajunge la 50 de unitati, reteaua de magazine va aduce circa 14% din cifra de afaceri", a spus presedintele companiei.
Aceasta inseamna ca in prezent magazinele realizeaza aproximativ 5,7 milioane de euro din cifra de afaceri a companiei, dar in urmatorii ani rulajul din retail ar putea trece de 10 milioane de euro.
Titan va mai investi anul acesta doua milioane de euro in retehnologizare, fata de doar 1,5 milioane de euro, cat a investit in anul precedent.
In acelasi timp, bugetul de marketing aproape se va tripla, ajungand de la 800.000 de euro, cat s-a alocat anul trecut brandului de paine ambalata Belforno, fainurilor Titan, malaiului si cerealelor, la peste 2 milioane de euro.
"Bugetul de marketing este alocat mai mult strategiei de dezvoltare decat promovarii in sine a produselor, deoarece noi comercializam produse de baza necesare hranei, iar acest segment nu are nevoie de promovare excesiva", a explicat presedintele companiei.
Potrivit estimarilor companiei, Titan detine in prezent aproximativ 8-9% din piata interna de morarit si intre 25 si 30% din piata de paine ambalata din Bucuresti cu brandul Belforno. Compania comercializeaza de asemenea gama de cereale Fortza si produsele rezultate din activitatea de morarit (faina, malai, gris etc.) sub brandul Titan.
Principalii competitori ai companiei pe piata locala a preparatelor din panificatie, evaluata la peste 1,3-1,5 miliarde de euro, sunt producatorii Boromir Ramnicu Valcea, Vel Pitar Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup Contanta, Racova Com Agro Pan Vaslui si Pan Grup Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO