Companii

Heidi va investi 500.000 de euro in 10 ciocolaterii

14.06.2005, 21:01 39

Heidi Romania, unul din principalii jucatori pe piata ciocolatei, a inregistrat in primele patru luni din acest an o crestere de 24% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru tot anul, compania asteapta o cifra de afaceri de peste 7,8 mil. euro, in crestere cu 20% fata de 2004.

"E un nivel pe care ni l-am propus pe baza unor investitii in cateva proiecte noi, dar si in publicitate. Scopul nostru este sa ne consolidam pozitia pe piata, in segmentul premium, acolo unde activam", declara Emilian Cristescu, brand manager al companiei.

El estimeaza o cota de piata de 7% pentru produsele marca Heidi. "Anul trecut, cea mai mare crestere a fost inregistrata pe segmentul pralinelor, care au inregistrat vanzari cu 50% mai mari", mai spune Cristescu.

Saptamana aceasta, compania va deschide in cadrul Plaza Romania prima ciocolaterie din Bucuresti, care va opera sub brandul Laderach Chocolatier Suisse. "Conceptul si produsele apartin companiei Laderach, firma-mama a Heidi", spune Cristescu.

Pana la sfarsitul anului, Heidi Romania va mai inaugura un astfel de magazin tot in capitala. "Planul de afaceri pentru anul viitor indica deschiderea altor 10 ciocolaterii in Bucuresti si in orasele cu potential economic din provincie", afirma Cristescu.

Investitia este estimata la 50.000 de euro, iar locatiile de interes sunt cele intens circulate si cu potential din punct de vedere financiar.

"La inceput vom comercializa 45 de sortimente (30 de praline si truffe si 15 maxi tablete de ciocolata proaspata), insa vom extinde gama, dupa ce vom vedea care sunt preferintele consumatorilor romani", a mai spus Cristescu.

Conceptul de ciocolaterie este foarte dezvoltat in Elvetia, unde Heidi are in jur de 42 astfel de locatii. Reteaua de ciocolaterii din Elvetia ofera o gama de peste 300 de sortimente, nu doar din ciocolata, ci si jeleuri sau chiar produse de patiserie.

"A doua jumatate a anului este cea mai potrivita pentru lansari, asa ca ne rezervam surprizele pentru aceasta perioada", completeaza Cristescu. El mai spune ca 2005 este primul an in care Heidi are o editie speciala de vara, o tableta cu piersici.

Fara a preciza valoarea investitiilor derulate in acest an, Cristescu spune ca ele se concentreaza pe extinderea capacitatilor de productie si de depozitare.

Compania are o fabrica de ciocolata in Bucuresti, cu 250 de angajati, si o fabrica de lapte la Timisoara, laptele produs fiind insa utilizat numai pentru productia proprie.

Piata ciocolatei din Romania, estimata la 100-110 milioane de dolari anul trecut (80-88 mil. euro), este segmentata in tablete (cu circa 70% din total), batoane (20%) si praline (10%). Consumul de ciocolata pe cap de locuitor din Romania este de circa 1 kg pe an, printre cele mai reduse din regiune. In Elvetia acest indicator este de 12 kg, in Grecia de 5 kg, iar in Polonia de 4 kg.

dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO