Companii

Honda Stream, o masina in care iti poti petrece concediul

16.05.2001, 00:00 423



Lansat pe piata vest-europeana la jumatatea lunii trecute, noul monovolum al producatorului japonez se doreste a fi masina ideala de familie, atat din punct de vedere al confortului si dotarilor, cat si al pretului. Daca doriti sa mergeti in concediu in a doua jumatate a acestei veri, aveti alternativa de a pleca la mare cu Honda Stream

Realizata pe baza platformei noului model Civic, Stream este suficient de mare pentru ca sapte persoane sa stea confortabil, lungimea sa de 4,57 metri fiind net superioara modelelor concurente.

Astfel, pentru comparatie, Daewoo Tacuma are o lungime de 4,35 metri, Opel Zafira are 4,32 metri, Citroen Xsara Picasso are 4,27 metri, iar Renault Scenic este lung de 4,17 metri.

Poate cele mai atractive caracteristici a modelului Stream - ca si a noii game Civic - sunt rigiditatea crescuta a sasiului precum si suspensiile revizuite, ce ofera o manevrabilitate excelenta, in ciuda dimensiunilor masinii.

Din punct de vedere al confortului Stream este foarte competitiva pentru segmentul de piata extrem de pretentios caruia i se adreseaza.

In plus, schimbatorul de viteze este montat pe consola centrala, in partea de jos a bordului, astfel incat pasagerii pot trece in timpul mersului de pe locul din fata pe locurile din spate.

Pentru moment, Stream este disponibila cu doar doua variante de motorizare, ambele pe benzina. Astfel, puteti opta pentru un propulsor de 1,7 litri cu patru cilindri SOHC VTEC, ce dezvolta 130 de cai-putere la 6300 de rotatii pe minut sau pentru un motor de 2 litri (tot patru cilindri) DOHC i-VTEC, ce are o putere maxima de 158 cai-putere la 6.500 de rotatii pe minut.

Transmisia este manuala din serie pentru ambele motorizari (cutie clasica, cinci trepte de viteza inainte), pentru propulsorul de 2 litri fiind disponibila ca optiune si o cutie de viteze automatica Steptronic, cinci rapoarte inainte.

Ca dotari de serie, producatorul japonez a prevazut pentru Stream sistemul de protectie pasiv Honda G-Force Control Technology, dublu airbag frontal, bare de protectie integrate in portiere, geamuri fata-spate actionate electric, inchiderea centralizata cu telecomanda precum si sapte centuri de siguranta pretensionate cu prindere in trei puncte.

Ca dotari optionale, sunt disponibile instalatia de aer conditionat automata (pentru varianta 2.0, aceasta este dotare de serie), lampile de ceata integrate in bara din fata (din nou, dotare de serie la modelul 2.0), insertiile de lemn de nuc in bord, consola centrala si usi, precum si sistemul de pozitionare prin satelit.

In Romania, Stream va fi disponibila incepand cu vara acestui an, pretul nefiind inca specificat, la vanzare existand varianta cash precum si varianta leasing.

Pe piata europeana insa, modelul cu motor de 1,7 litri are un pret de aproximativ 21.000 de euro, in timp ce modelul de 2 litri este disponibil la aproape 23.000 de euro.





Chiar si Ford Maverick...



Noul Ford Maverick nici nu a fost bine lansat pe piata si inginerii companiei ovalului albastru lucreaza deja la un facelift, datorita numeroaselor critici la adresa aspectului "conservator" al modelului.

Potrivit grupului american, la sfarsitul anului 2003 Maverik va avea o fata noua precum si doua noi propulsoare. Astfel, Ford va oferi un motor de 1,8 litri TDCi turbodiesel cu o putere de 115 cai-putere precum si un propulsor hibrid benzina/electric, cunoscut drept HEV.

Acesta din urma ofera un kilometraj parcurs de 21 kilometri pentru un litru de benzina, astfel incat plinul trebuie facut o data la aproximativ 800 de kilometri.

Jeff Lipper, seful de proiect pentru noul Maverick, spune ca: "Lucram la redesenarea modelului, chiar daca nu avem foarte multe pareri din partea clientilor - modelul a iesit pe piata foarte recent. Pentru Maverick 2003, prioritara este distantarea vizuala a modelului de sora lui, Mazda Tribute".





Noul BMW Seria 3 Compact, dar spatios



Compania bavareza BMW va lansa la mijlocul lunii viitoare, pe piata vest-europeana, noua serie 3 Compact, pe langa revizuirea aspectului estetic masinile beneficiind si de o modificare a preturilor.

Astfel, suma necesara pentru achizitionarea unui BMW 3 Compact este in medie cu 5% mai mica decat pentru un Audi A3 sau S3 si cu aproximativ 20% mai mica decat pentru un Mercedes Sport Coupe.

Pentru Compact, BMW ofera doua variante de motorizare si doua modele de cutii de viteza. Pentru versiunea 316ti Compact, cu propulsor in patru cilindri de 1.796 cmc si 116 cai-putere sunt disponibile atat varianta unei cutii de viteza manuale traditionale cu cinci rapoarte inainte cat si cea a unei cutii automatice, tot cu cinci rapoarte inainte.

Pretul este de 22.600 de euro fara taxe vamale pentru varianta cu o cutie de viteza manuala, pentru ca pentru varianta cutiei automatice sa se atinga nivelul de 24.493 de euro.

Cea de-a doua versiune, 325ti Compact, cei sase cilindri in linie scot din cei 2.494 cmc 192 de cai-putere si un cuplu maxim de 245 Nm.

Pretul, in cazul in care optati pentru cutie manuala cu cinci trepte de viteza, este de 31.700 de euro fara taxe vamale, respectiv 33.954 de euro pentru varianta masinii echipate cu o cutie automatica.

Dotarile de serie includ airbag-urile frontale si cele laterale aferente locurilor din fata, sistemul de climatizare, ABS-ul, sistemele de control al stabilitatii, respectiv al tractiunii, directia asistata, inchiderea centralizata si volanul ajustabil vertical si orizontal. Ca optiuni, exista posibilitatea dotarii cu jante de aluminiu, faruri cu xenon si tapiteria din piele.





Razboiul motoarelor superdiesel este abia la inceput



Gigantii industriei auto germane Mercedes si BMW sunt foarte aproape unul de altul in cursa al carui "premiu" va fi suprematia pe piata motoarelor diesel de inalta performanta.

Pentru cele doua companii, preparatorii traditionali AMG, respectiv M Sport, lucreaza intens la modificarea motoarelor de patru litri cu opt cilindri in V. Pe piata mondiala, preferintele clientilor s-au impartit deja in doua categorii: motoarele diesel economice si propulsoarele superputernice.

In Franta, de exemplu, 70% dintre toate Mercedes-urile vandute sunt cu motoare diesel, iar puternicul bloc in opt cilindri este alegerea cea mai populara atat pentru cumparatorii de S-Class cat si pentru cei ce prefera Seria 7.

Cursa pentru putere este o adevarata provocare chiar si pentru cele doua firme de tuning. In momentul de fata, motoarele V8 TD de la Mercedes si BMW furnizeaza deja pana la 250 de cai-putere si un cuplu de forta 560 Nm.

Dupa modificari, se asteapta ca noua generatie de propulsoare sa egaleze performantele celor pe benzina, reprezentate prin vedetele AMG CLK si BMW M5.

Cu vitezele maxime limitate la 250 Km/h, beneficiile reale se vor vedea mai ales in cresterea fortei. Astfel, noii monstri mecanici vor dispune de acceleratie ce te indeasa in scaun si excelente capabilitati in depasiri.

In ceea ce priveste Mercedes, aceasta si-a facut deja cunoscute planurile prin modelul Sports Coupe DCi. De asemenea, un diesel AMG va debuta probabil pe noua generatie CLK, in timp ce Alpina a dezvoltat deja cu succes un diesel Serie 5 pentru BMW.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO