Companii

Imbuteliatorul Pepsi isi diminueaza ratele de crestere cu 2-4 puncte

Imbuteliatorul Pepsi isi diminueaza ratele de crestere cu 2-4 puncte

Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas Romania: Ne asteptam ca in ultimul trimestru consumul sa ramana la un nivel constant, comparativ cu T3, iar perioada sarbatorilor sa aduca un varf de vanzari pe piata de profil

10.12.2008, 18:43 29

Pepsi Americas, imbuteliatorul local al produselor din portofoliul PepsiCo si Prigat, si-a incetinit cresterea vanzarilor pe piata romaneasca in T3, raportand la noua luni un avans de 12% pe segmentul carbonatatelor si 6% pe necarbonatate, in volum.

In primul semestru al anului, ratele de crestere in volum fata de aceeasi perioada din 2007 au fost de 16%, respectiv 8%, potrivit rapoartelor financiare ale Pepsi Americas.
"Vanzarile totale ale companiei in trimestrul al treilea al anului reflecta diminuarea usoara a consumului pe piata bauturilor racoritoare, comparativ cu prima jumatate a anului. Ne asteptam ca in ultimul trimestru consumul sa ramana la un nivel constant, comparativ cu T3, iar perioada sarbatorilor sa aduca un varf de vanzari pe piata de profil", a declarat Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas Romania.
Anul trecut, producatorul a realizat o crestere de 20% a cifrei de afaceri, pana la 195 mil. euro, in linie cu dinamica pietei locale de bauturi racoritoare. Cresterea consumului de sucuri in 2007 a fost impulsionata de temperaturile foarte mari din sezonul cald, lucru care nu s-a repetat si in acest an, astfel incat producatori precum Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas si Parmalat au raportat in 2008 diminuari ale ratelor trimestriale de crestere la nivel local.
Primele semne ale diminuarii consumului pe piata locala de soft drinks (bauturi racoritoare) vin pe fondul propagarii efectelor crizei financiare globale in Romania.
Inca din prima jumatate a anului s-a resimtit o incetinire a cresterii consumului de bauturi racoritoare la nivel local: avansul segmentului de bauturi carbogazoase a ajuns la 2% in S1 fata de aceeasi perioada din 2007, dupa ce anul trecut rata de crestere a fost de 11%, comparativ cu 2006, arata datele companiei de cercetare GfK. Bauturile carbogazoase reprezinta 70-80% din volumul total al pietei locale de soft drinks (bauturi racoritoare, excluzand apa minerala), potrivit estimarilor din piata. La randul sau, segmentul bauturilor necarbonatate, care include atat sucurile de fructe cu diferite concentratii, cat si ice tea-ul (ceai gata preparat), a crescut in S1 cu 24% fata de primele sase luni din 2007, cu 6 puncte procentuale sub ritmul raportat anul trecut, mai arata datele GfK.
Pepsi Americas este al doilea mare jucator pe piata romaneasca de soft drinks, dupa Coca-Cola Hellenic.
Producatorul american a intrat in Romania prin preluarea Quadrant-Amroq Beverages (QAB), fostul imbuteliator local al bauturilor PepsiCo, pe care l-a integrat in companie in 2006. In primul an dupa integrarea QAB, Pepsi Americas Romania a raportat la Ministerul de Finante o crestere a profitului cu 150% fata de 2006, pana la 33,7 mil. euro.
In prezent, Pepsi Americas construieste o noua fabrica in Romania, pe un teren de la marginea Capitalei, proiect care va implica investitii totale de 100-120 mil. dolari, potrivit estimarilor companiei. Fabrica va fi dezvoltata in trei etape, inaugurarea primei faze fiind planificata pentru al doilea trimestru din 2009.
Alte investitii importante au vizat in acest an relansarea brandului Prigat. Compania a anuntat la jumatatea anului ca investeste 3 mil. dolari in acest proiect, prin care au fost schimbate ambalajul si strategia de comuniacare pe brand pentru sucurile Prigat. La jumatatea anului, Pepsi Americas a demarat astfel cea mai mare campanie de promovare pentru Prigat de la lansarea produselor in Romania, in 1994, si pana in prezent. Prigat nu face parte din portofoliul PepsiCo, fiind un brand detinut de compania israeliana Gat Foods.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO