Companii

Intersnack incepe productia la Brasov

16.01.2003, 00:00 96

Producatorul de chips si snacks Intersnack Romania, filiala a companiei germane cu acelasi nume, va incepe, din primavara acestui an, productia de chips-uri la Brasov, in urma unei investitii de peste un milion de euro, care reprezinta o parte a unui proiect estimat la 3,5 milioane de euro.
Directorul general al companiei Cristian Rey nu a oferit detalii privind capacitatea de productie a noii fabrici, mentionand doar ca are 200 de angajati.
Dupa ce anul trecut piata de chips a fost marcata de scandaluri legate de aditivii alimentari ("E- uri"), 2003 pare sa fie un an de revenire pentru aceasta industrie, a declarat directorul general al companiei Cristian Rey.
"Cred ca piata incepe sa-si revina in 2003, judecand dupa felul cum au mers vanzarile in lunile decembrie si ianuarie. Cred ca una din cauzele revenirii o reprezinta faptul ca s-au mai atenuat efectele discutiilor referitoare la aditivii alimentari, si poate ca si noi am avut niste actiuni la care piata a reactionat," a declarat Rey.
In 2002, Intersnack a vandut de peste 10 milioane de euro, cu 10% mai mult fata de 2001.
Chiar daca se intrevede o revenire a pietei, Rey nu crede ca anul acesta vor mai veni pe piata jucatori importanti. Cel mai mare concurent al Intersnack este Star Foods, urmat de European Food, care face parte din grupul de firme European Drinks.
Principalul obiect de activitate al companiei il reprezinta importul si productia de chips, comercializate sub numele Chio. Insa pe langa acestea, Intersnack mai are alte doua branduri, Wolf si Felix. In categoria Wolf intra covrigei, biscuiti sarati (crackeri), iar in categoria Felix intra alunele cu acelasi nume, produse de The Nut Company, o companie unde Intersnack din Germania detine 50% din actiuni. In plus, compania a lansat in acest an o serie de sortimente de chips si tortilla cu arome speciale, precum si cartofii Pom-Bar.
Rey spune ca gustul consumatorilor romani este orientat catre produsele afumate, insa consumatorilor le place sa experimenteze si produse mai noi.
Piata chips-urilor din Romania se ridica, anual, la 1.600 tone, adica aproximativ 9,6 milioane de euro.
In ciuda scandalurilor, consumul de chips pe cap de locuitor a crescut anul trecut cu 52% fata de 2000, cand a fost de 0,5 kg. In 1999, consumul era de 0,2 kg/cap de locuitor. In Ungaria, consumul este de 1,93 kg/cap locuitor, in Cehia de 2,46 kg, iar in Polonia de 1,5 kg. Cresterea din Romania a fost cea mai mare din zona, iar seful Intersnack crede ca acest lucru s-a produs datorita faptului ca este vorba de un obicei inca nou. Cu toate acestea, studiile arata ca 40% din romani nu stiu ce este chipsul.
Compania va lansa in urmatoarele luni o noua gama de alune sub marca Felix si noi tipuri de chips.
La categoria crackeri, competitorii Intersnack sunt Pan Group (cu marca Salatini) si European Food, iar la covrigei firmele Classic Rom (din Onesti) si Pancom (din Bacau). Cele doua categorii de produse fac parte insa dintr-o piata extrem de fragmentata, unde nu se poate vorbi inca de un jucator dominant, si unde batalia se da in special la categoria pret.
Intersnack a intrat pe piata romaneasca in 1998, cu brandul Chio, motiv pentru care numele companiei a fost, pana anul trecut, Chio Romania. Pe masura ce portofoliul de produse s-a extins, compania a dorit sa-si schimbele numele, care era asociat cu un singur produs, astfel incat a revenit la numele companiei-mama.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO