Companii

INTERVIU. Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash & Carry România: Vrem să ne întoarcem la obiceiul bun de a avea creşteri anuale de peste 10%. Anul 2022 se anunţă a fi în linie cu acest obiectiv

Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash & Carry România: Planurile de business ni le-am făcut pornind de la o criză economică în semestrul II, bazată pe inflaţie, pe creşterea exponenţială a dobânzilor şi pe atenţia mai mare a consumatorilor la modul în care îşi cheltuie banii.

Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash & Carry România: Planurile de business ni le-am făcut pornind de la o criză economică în semestrul II, bazată pe inflaţie, pe creşterea exponenţială a dobânzilor şi pe atenţia mai mare a consumatorilor la modul în care îşi cheltuie banii.

Autor: Cristina Roşca

05.08.2022, 21:00 161

♦ În trei din ultimii cinci ani, comerciantul a postat creşteri de business de două cifre l Metro Cash & Carry România a obţinut anul trecut afaceri de 7,3 mld. lei, cu 19% mai mari decât în 2020 ♦ Este cel mai alert ritm de creştere din comerţul modern şi este un avans like for like, dat fiind că grupul nu a deschis magazine noi în 2021 ♦ Metro este activ pe segmentul cash & carry, adică se adresează companiilor, nu clienţilor finali, având local o reţea de 30 de magazine.

Businessul comerciantului ger­man Metro Cash & Carry în România se află de cinci ani pe un trend ascendent, după o perioadă de suişuri şi co­borâşuri ce a început încă din 2009, odată cu izbucni­rea crizei financiare. Însă, în perioada 2017-2021, cifra de afaceri a crescut cumulat cu 55%, fără ca reţeaua să se extindă cu noi unităţi offline. În schimb, în această perioadă, Metro a mizat pe online şi pe digitalizarea afacerii, pe dez­voltarea francizei LaDoiPaşi şi pe întărirea logisticii.

„Metro a crescut în ciuda restrângerii activităţii din comerţul tradiţional şi a im­pactului pandemiei asupra HoReCa. Am mi­zat pe preţuri competitive, pe dis­poni­bili­tatea mărfii la raft şi pe servicii digitale, şi asta a contat, primele două argumente fiind tot mai relevante în ultimii ani marcaţi de pandemie şi de probleme pe lanţul de apro­vizionare. Acum, după criza sanitară, ne confruntăm cu o situaţie regională dificilă atât macroeconomic, cât şi geopolitic“, spune Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash & Carry România.

Compania e activă pe segmentul cash & carry, ceea ce înseamnă că se adre­sează firmelor, nu consumatorilor finali. Princi­palele categorii de clienţi ai Metro sunt revânzătorii (actorii din comerţul tra­di­ţional) şi jucătorii HoReCa. Un al treilea segment, deşi minoritar, îl reprezintă restul  firmelor grupate de Metro sub sintagma „servicii, companii, birouri“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO