Companii

Ion Lazar vede o crestere a businessului la peste 70 mil. euro: „Ar trebui ca din primavara sa se vada o curba ascendenta in transporturi”

Ion Lazar vede o crestere a businessului la peste 70 mil. euro: „Ar trebui ca din primavara sa se vada o curba ascendenta in transporturi”

Ion Lazar, actionar Lazar Company: Am avut dificultati in Maroc. Pe langa grija suplimentara pentru camioane, pentru ca se mai urca imigranti pentru a traversa Gibraaltarul, trebuie sa respectam si livrarea rapida. In maxim zece zile camionul ajunge din Romania in Maroc

24.03.2010, 23:15 434

In 2009 grupul Lazar si-a redus vanzarile de la aproximativ 85de milioane de euro cu un an inainte la 65 de milioane de euro,intrucat jointventure-ul Hoedlmayer Lazar si compania Mecanpetrolau avut un volum de business mai mic.

"LaHoedlmayer Lazar este simplu: am avut comenzi bune de la Daciapentru export, dar inapoi camioanele s-au intors si goale pentru canu au mai avut ce automobile sa aduca in tara. La Mecanpetrol s-auredus comenzile din sectorul constructiilor", a spus Ion Lazar.

Vanzarile de automobile pe piata locala s-au redus in 2009 cu55%, la 130.000 de unitati, ceea ce a adus si o reducere abusinessului transportatorilor angajati in operatiunile deaprovizionare.

Mecanpetrol Gaesti, companie din grupul Lazar, este specializatain constructii si reparatii de utilaj petrolier, productia deconstructii metalice si piese de schimb, instalatii si accesoriipentru industria extractiva de petrol si gaze.

Potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii grupului, in2009 businessul Hoedlmayer Lazar, specializata in transportul deautovehicule, s-a redus de la 25 la 18 milioane de euro in timp ceafacerile International Lazar, principala companie a grupului, auscazut cu mai putin de 20%, la 30 de milioane de euro.

Sperante pentru o crestere de pana la 10%

"Dupa cum au demarat activitatile in primele trei luni cred cain acest an depasim rezultatul din 2009 si ne indreptam, la nivelulintregului grup, spre 70-72 de milioane de euro", a spus Lazar.

In cursul anului trecut sectorul transportului rutier la nivelnational a fost afectat de o reducere a volumelor transportate side o presiune asupra pretului, care s-a mentinut pana la inceputullui 2010.

Potrivit Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri (UNTRR)si celor mai mari jucatori din piata presiunea pe pret a fostrealizata prin introducerea in piata a unor tarife de dumping,nesustenabile pe termen lung, de catre jucatorii de marime micacare au cautat sa atraga comenzi pentru a isi putea sustine incontinuare businessul. "Ar trebui acum sa se vada o curbaascendenta in piata transporturilor din primavara, pentru ca audisparut multe masini din piata", a spus Lazar. El s-a referit inprincipal la companiile de transport care au oprit activitatea sila autotractoarele care au reintrat in posesia firmelor de leasingpentru ca utilizatorii lor nu au mai putut plati rateleaferente.

Potrivit unei analize anterioare a ZF, in piata locala firmelede leasing au reposedat mai mult de 3.000 de autocamioane in 2009.O parte din acestea au fost revandute in Romania.

"Chiar si noi am cumparat anul trecut 10-15 autotractoare, darmulte dintre ele au fost vandute de firmele de leasing in OrientulMijlociu. A trebuit sa le vanda undeva", a spus Lazar.

Grupul Lazar are o flota de aproximativ 600 de camioane din care350 de cupluri tractoare revin companiei International Lazar, circa100 de unitati companiei Hoedlmayer Lazar, iar restul suntdistribuite celorlalte companii.

Al treilea transportator din Europa

Compania Lazar International a fost desemnata anul trecut altreilea transportator din Europa, dupa Trade Team din MareaBritanie si Van Dievel din Belgia, intr-o competitie care a reunit1.200 de companii de transport. Unul dintre cele mai importanteproiecte derulate de compania din Pitesti cu Dacia a fost creareaunei noi rute, pentru Maroc, unde Lazar transporta componente Daciapentru fabrica care asambleaza modele Logan.

"Am avut dificultati in Maroc. Pe langa grija suplimentarapentru camioane, pentru ca se mai urca imigranti pentru a traversaGibraltarul, trebuie sa respectam si livrarea rapida. In maxim zecezile camionul ajunge din Romania in Maroc", a declarat Lazar.

El a adaugat ca pana in prezent s-a realizat un conctact si cureprezentantii Ford, companie care produce deja modelul FordTransit Connect la Craiova, dar nu s-a semnat inca niciun contractpentru transport precum cel care se afla in derulare, pana in 2013,cu Automobile Dacia. "Cu Dacia lucram foarte bine, dar apar sisituatii neprevazute. De exemplu, luna trecuta a fost blocataCoasta de Azur, din cauza zapezilor. Tirurile erau incarcate cucutii de viteze care trebuia sa ajunga la fabrica pentru Duster.Era o problema daca se oprea banda de asamblare. Am gasit solutii,am trimis acolo 3 SUV-uri cu soferi care au preluat transportul siam ales alte rute", a adaugat Lazar.

Rutele transportatorului ajung pe langa Maroc si in Turcia, Iransau Moscova, iar in portofoliu intra pe plan local cei treiproducatori de anvelope Michelin, Pirelli si Continental sicompanii precum P&G, Saint Gobain si distribuitorul de bunuride larg consum Elgeka Ferfelis.

Pentru Pirelli Lazar realizeaza activitati logistice si deorganizare a livrarilor, pentru Michelin transport intern siinternational, iar pentru Continental livreaza anvelope de laTimisoara in Polonia si la uzina Automobile Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO