Companii

Ivatherm a renuntat la idea unei fabrici de cosmetice in Romania

Ivatherm a renuntat la idea unei fabrici de cosmetice in Romania
26.01.2009, 18:23 552

Ivatherm, singurul producator roman de dermatocosmetice pe baza de apa termala Herculane, a renuntat la planul care viza construirea unei fabrici de cosmetice la nivel local, pe motiv ca o unitate proprie de productie nu ar diminua foarte mult costurile companiei. "Am facut calcule, dar am decis sa nu ne mai concentram pe aceasta idee, pentru ca nu am ajunge la un pret de cost mult mai mic decat in prezent", a declarat pentru ZF Rucsandra Hurezeanu (foto), directorul general si proprietarul companiei Ivatherm, care a decis sa continue colaborarea cu fabricile din Franta pentru productia a peste 300 de unitati anual. Decizia de a avea propria fabrica a fost luata in calcul cu cativa ani in urma, mai ales ca productia in Franta inseamna transportul apei termale care necesita timp si costuri foarte mari. Anul acesta, compania isi va imbogati portofoliul cu 10 produse noi si ia in calcul serios exportul in tarile vecine. Compania, care comercializeaza 28 de produse in toate marile farmacii din tara catre peste 1.500 de clienti, a incheiat 2008 cu o cifra de afaceri de doua milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior. "Pentru anul acesta ne-am bugetat o crestere de 40-50% pe fondul cresterii numarului de produse. Avantajul nostru este ca suntem o companie mica, iar cand esti mic, nu este greu sa cresti. Mai mult, si piata va evolua cu pana la 45%, chiar daca exista o ingrijorare in ce priveste situatia piatei farmaceutice", explica directorul general al Ivatherm. Piata dermatocosmeticelor a inregistrat in ultimii ani cele mai mari cresteri din industria cosmeticelor de pana la 40%, ridicandu-se anul trecut la peste 20 de milioane de euro. Valoarea la care a ajuns compania Ivatherm, dupa numai trei ani de la infiintare, o plaseaza in primele cinci companii in piata de dermatocosmetice, dupa branduri precum Vichy si Avene. Piata cosmeticelor, in valoare de aproximativ 800 mil. euro, este impartita in trei segmente importante. Cosmeticele din mass-market detin cea mai mare pondere a vanzarilor, in aceasta categorie intrand companii precum L'Oreal, Beiersdorf, Avon sau Oriflame. Aceasta categorie este urmata de dermatocosmetice si de cosmeticele de lux (Dior, Chanel) si cele de salon (profesionale), cum ar fi La Prairie.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO