Companii

Kaufland angajeaza 3.000 de oameni anul viitor

Kaufland angajeaza 3.000 de oameni anul viitor
04.09.2008, 19:38 79

Operatorul de hipermarketuri cu profil de discount Kaufland Romaaia, parte a grupului german Schwarz, ar putea ajunge la 10.000 angajati pe piata locala la sfarsitul lui 2009.
Kaufland a derulat in acest an o campanie agresiva de recrutare, in urma careia a facut 2.900 de angajari, pentru a sustine extinderea teritoriala, urmand ca la finele lui 2008 sa aiba cu 3.500 de angajati mai mult comparativ cu sfarsitul anului trecut.
"Anul viitor estimam ca vom face 3.000 de angajari. De la inceputul acestui an am facut 2.900 de angajari si urmeaza sa mai facem inca 700 pana la sfarsitul anului", spune Daniela Bondoc, analist resurse umane in cadrul Kaufland Romania.
In conditiile in care operatorul de hipermarketuri are in prezent 6.000 de angajati, pe fondul angajarilor preconizate in acest an si in cursul anului viitor, Kaufland ar putea ajunge la aproximativ 10.000 de oameni la sfarsitul lui 2009.
Kaufland dezvolta o retea de hipermarketuri cu suprafete de vanzare cuprinse intre 3.000 si 5.000 de metri patrati si cu politica de discount. De la inaugurarea primului magazin, in 2005, Kaufland a fost una dintre cele mai dinamice retele de retail pe piata locala, fiind in prezent a doua mare retea de hipermarketuri dupa valoarea vanzarilor, fiind devansat doar de Carrefour.
Kaufland a trecut pe profit in 2007, dupa ce cu un an in urma raportase pierderi de 10,8 mil. euro. In 2007, reteaua aproape si-a triplat afacerile in Romania, ajungand la vanzari de 641,6 mil. euro, fata de valoarea de 232 mil. euro in 2006.
Deficitul de personal din retail este estimat la cateva zeci de mii de oameni, in timp ce salariul mediu din domeniu ramane printre cele mai mici la nivel de economie, cu mai putin de 300 de euro la nivelul lunii iunie a acestui an, potrivit INS.

Expansiunea agresiva
In prezent, Kaufland detine o retea de 34 de hipermarketuri in Romania si ar mai putea deschide inca 8-9 magazine in acest an.
Valoarea medie a investitiei intr-un hipermarket este de 7-8 milioane de euro.
Desi marii retaileri au avansat puternic in ultimii ani, potentialul de dezvoltare a retailului modern ramane insemnat, unul dintre principalele argumente pe care mizeaza principalii jucatori fiind numarul mare de locuitori din Romania, a doua piata ca marime din regiune, dupa Polonia.
La finele anului trecut, cele 19 retele mari de retail prezente pe piata locala, dintre care 16 afiliate unor lanturi internationale, numarau aproape 400 de magazine, adica o unitate la 55.000 de locuitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO