Companii

Lactalis a inceput productia de cascaval President la Vatra Dornei si ia in considerare schimbarea numelui companiei cumparate de la Jean Valvis

Sursa: MEMRB
14.07.2009, 00:00 960

Grupul francez Lactalis a inceput sa fabrice cascaval sub brandul President la Vatra Dornei, un brand care realizeaza vanzari anuale de peste 1 mld. euro, aceasta fiind prima mutare importanta la nivel de productie realizata de francezi dupa preluarea companiei LaDorna.
Francezii produc la Vatra Dornei cascavalurile simple Dalia si Rucar, dar si cascavalul afumat din aceeasi gama sub brandul President, o marca cunoscuta pe plan local pentru untul si branzeturile cu mucegai.
In aceasta locatie sunt produse si cascavalurile LaDorna. Astfel, brandul President va concura cu produsele filialei locale a producatorului Friesland (care produce sortimentul Dalia sub brandul Milli), dar si cu importatorul si distribuitorul Delaco, sau producatorii independenti Prodlacta si Five Continents. Reprezentantii Lactalis nu au dat detalii despre obiectivele grupului in Romania.

O prezenta discreta
Filiala din Romania a grupului a realizat anul trecut afaceri de 41,5 mil. euro, in crestere cu peste 9% fata de cifra de afaceri anuntata in anul precedent de fostul proprietar al companiei, omul de afaceri elvetian de origine greaca Jean Valvis.
Fata de 2007 insa, numarul angajatilor LaDorna s-a diminuat anul trecut cu aproximativ o suta de persoane. Astfel producatorul din Vatra Dornei are in prezent 1.100 de angajati.
Dupa mai bine de un an de la achizitia companiei La Dorna si de la intrarea pe piata locala, francezii de la Lactalis continua sa fie foarte discreti.
Desi Lactalis si-a format deja noua echipa de management pe plan local, producatorul nu are un departament sau o agentie de comunicare in Romania, toate declaratiile legate de activitatea din Romania a grupului fiind realizate de angajati ai sediului central din Franta. „Compania va pastra numele La Dorna, datorita faptului ca acesta este un nume foarte cunoscut pe piata romaneasca. Luam insa in considerare schimbarea numelui companiei pe termen lung", a declarat Luc Morelon, reprezentantul Lactalis.
Decizia Lactalis priveste insa doar numele companiei din Romania, fara a implica in vreun fel brandul LaDorna, una dintre cele mai cunoscute marci din industria alimentara romaneasca.
De altfel, Jean Valvis a reusit sa obtina peste 120 de milioane de euro din dezvoltarea si vanzarea ulterioara a doua branduri construite de la zero, Dorna si LaDorna.
Compania LaDorna este si membra a Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL, insa, cu toate ca reprezentantii Lactalis comunica cu APRIL si iau parte la sedintele asociatiei, discretia grupului francez continua si in cadrul asociatiei.
„Sunt foarte discreti si cu patronatul, dar mie mi se pare normal deoarece noul actionariat are nevoie de timp pentru a intelege piata si a reorganiza compania. Mai multe informatii nu va pot oferi despre companie deoarece nu cunosc", a declarat Valentin Blanaru, directorul general al APRIL.
Potrivit lui Blanaru, dupa ce Valeriu Steriu, fostul vicepresedinte al LaDorna, s-a retras din cadrul producatorului de lactate si a cedat si functia de conducere detinuta la APRIL, a durat aproximativ doua luni pana cand Lactalis a numit un nou membru al companiei in cadrul APRIL.

Au schimbat echipa de executivi
Producatorul francez Lactalis, cu afaceri de 9,7 miliarde de euro la nivelul anului 2007, a achizitionat anul trecut grupul LaDorna, format din Dorna, Dorna Lactate si Dorna Helas, companie de distributie infiintata in Grecia, de la omul de afaceri Jean Valvis in cadrul unei tranzactii estimate la aproximativ 80 de milioane de euro.
Achizitia LaDorna a marcat pentru Lactalis incheierea a patru ani de incercari de a intra pe piata locala.
Pana in prezent, francezii au schimbat principalii manageri ai companiei numind un nou director de productie la fabrica de la Vatra Dornei, un nou director financiar si un nou CEO. Singurele detalii cunoscute despre noul CEO al LaDorna sunt numele sau, nationalitatea si varsta- Wilfried Lebas, 34 de ani, de origine francez.
De asemenea, la finalul anului trecut grupul a recrutat-o pe Geanina Babiceanu, fostul marketing manager al producatorului de snacks-uri Chio, Intersnack Romania, in functia de director de marketing al companiei. Aceasta functie nu a existat in cadrul LaDorna pana anul trecut, tinand cont ca in perioada in care grupul LaDorna era detinut de Jean Valvis, aceasta functie era indeplinita chiar de antreprenorul elvetian.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO