Companii

„Magazinul de pe net“ aduce 10% din încasările Fan Courier

 „Magazinul de pe net“ aduce 10% din încasările Fan Courier

Autor: Mirabela Tiron

23.09.2010, 23:50 260

Altfel spus, coletele livrate pentru companiile ce fac comerţonline vor aduce încasări de 4 milioane de euro companiei decurierat, faţă de 440.000 de euro în 2006.
"Am încheiat contracte atât cu magazine mari, dar şi cu foartemulte magazine mici ce fac comerţ online, pentru care livrăm doarcâteva colete pe săptămână", a declarat Adrian Mihai, businessdevelopment manager şi acţionar al Fan Courier.

Ceilalţi doi acţionari ai companiei sunt Felix Pătrăşcanu şiNeculai Mihai.

Şi celelalte companii de curierat de pe piaţa românească auîncasări în creştere datorită clienţilor din domeniul electronic,dar şi a celor din tele­shopping, un exemplu fiind DPD (Pegasus),ce a livrat cu 30% mai multe colete în primul semestru.
Piaţa de retail online a crescut anul acesta în medie cu 30%,potrivit estimărilor jucătorilor din domeniu, iar cel mai mareretailer IT&C de pe piaţa locală, eMag, care vinde produse şipe internet, a obţinut afaceri de 41 de milioane de euro înpri­mele şase luni ale anului, în creştere cu 64% com­parativ cuaceeaşi pe­rioadă a lui 2009, potrivit oficialilor companiei.
"Cu clienţii din online nu se încheie contracte în exclusivitate,adică mai mulţi curieri pot livra colete pentru aceştia", a spusAdrian Mihai.
Cei trei acţionari au dus compania Fan Courier de la trei expediţiipe zi, realizate cu Daciile proprii, în urmă cu 12 ani, la 60.000de expediţii pe zi în prezent.
Explozia curieratului pe piaţa românească a început odată cuintrarea operatorilor de tele­fo­nie mobilă, în 1998, chiar când afost în­fiinţată compania de curierat a celor trei an­treprenori.Anul trecut, cei trei antreprenori, care ocupă şi funcţii executiveîn companie (Felix Pătrăşcanu de­ţine funcţia de mana­gingdirector, în timp ce Adrian Mihai ocupă poziţia de businessde­velopment manager, iar Neculai Mihai pe cea de general manager),au dus compania la afaceri de 40 de milioane de euro.
Compania de curierat Fan Courier operează cu o flotă formată din1.500 de maşini şi furnizează servicii de curierat pentru 14.000 declienţi, dintre care 905 sunt persoane juridice.

Probleme la plată
"Din ce în ce mai mulţi clienţi solicită prelungirea termenelor deplată cu 60 de zile. Dacă anul trecut, doar 5% din clienţiîntârziau la plată şi solicitau prelungirea termenului, anul acestanumărul lor a ajuns la aproape 20%", a declarat Adrian Mihai,adăugând că acum se ocupă opt oameni de recu­perarea banilor faţăde doar unul anul trecut. Proprietarul mai precizează că firmeledin construcţii şi cele din domeniul imobiliar se numără printrecele care solicită cel mai mult prelungirea termenelor deplată.
Fan Courier, care deţine o cotă de piaţă estimată la 20% de ceitrei acţionari, este una dintre puţinele companii cu capitalromânesc care nu
şi-a schimbat acţionariatul, deşi a fost ofertată de mai multefonduri de investiţii, potrivit antreprenorilor.
În primele şase luni ale anului, compania a rulat afaceri încreştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Lunile iulie şi august au adus scăderi cu 15-20% în încasărilecompaniei, având în vedere că au fost luni de vacanţă. În primaparte a lunii septembrie am observat însă o tendinţă de creşteredatorată în special maga­zinelor online", a declarat Adrian Mihai.El a mai precizat că Fan Courier va încheia acest an cu o cifră deafaceri de 44 de milioane de euro, aşa cum a fost bugetat anultrecut.
Pe piaţa de curierat mai activează compania TNT, DPD, Cargus, UPSsau TCE.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO