Companii

Mallul Sun Plaza se extinde cu pasaj la metrou, club de distracţie şi cinema

25.000 de oameni folosesc zilnic staţia de metrou de la Piaţa Sudului pentru a se deplasa, iar dezvoltatorii Sun Plaza speră să atragă „un procent bun“ dintre aceştia

25.000 de oameni folosesc zilnic staţia de metrou de la Piaţa Sudului pentru a se deplasa, iar dezvoltatorii Sun Plaza speră să atragă „un procent bun“ dintre aceştia

14.06.2010, 23:40 449

"Am avut peste trei milioane de vizitatori de la deschidere şi omedie de circa 27.000 de oameni zilnic", precizează Mircea Curuia,deputy general manager al companiei EMCT, dezvoltatorul centruluicomercial Sun Plaza, unul dintre cele mai mari din România,inaugurat la sfârşitul lunii februarie în zona Piaţa Sudului dinCapitală.

Cifrelenu sunt spectaculoase, în condiţiile în care tot Curuia spune că uncentru comercial nou ajunge la "viteza de croazieră" la 18 luni dela inaugurare. În plus, actuala situaţie din piaţă nu este tocmaipotrivită afacerilor cu malluri, în condiţiile în care oamenii îşicalculează tot mai atent banii.

Care va fi în aceste condiţii impactul noilor investiţiifinalizate?

"Este greu de estimat deoarece este o chestie complet nouă",spune Yves d'Arfeuille, managerul mallului Sun Plaza, referindu-sela impactul inaugurării pasajului de 180 de metri care va legamallul de staţia de metrou.

"Ştim că sunt zilnic 25.000 de oameni care folosesc staţia PiaţaSudului pentru a se deplasa şi vrem să atragem un procent bun dinclientela asta. Sperăm că oamenii vor folosi pasajul chiar şipentru a traversa strada către Calea Văcăreşti deoarece este maisigur şi mai confortabil decât la suprafaţă, atât iarna, cât şivara", spune Michael Richard, general manager al EMCT. Richard areîn schimb un calcul privind inaugurarea cinematografului, care i-arputea aduce între 10.000şi 15.000 de oameni în plus în mall. Cinema City va opera 15 sălicu o capacitate de 2.800 de locuri, unul dintre cele mai marimultiplexuri din ţară.

"Cu ajutorul cinematografului vom reuşi să atragem o clientelămai îndepărtată şi vom reuşi astfel să mărim zona de atracţie amallului. Apreciem că 50% din viitorii clienţi ai cinematografuluivor fi noi pentru mall. În fond, cu metroul se poate ajunge la mallîn 15 minute din centrul oraşului", spune Richard.

Reprezentanţii Sun Plaza nu au oferit informaţii despre nivelulvânzărilor din cadrul mallului, spunând că ar prefera ca retaileriisă se concentreze pe vânzările lor, şi nu pe întocmirea derapoarte.

Între proprietarii de malluri şi chiriaşi se dă de aproape doiani o luptă "surdă" legată de nivelul chiriilor, negociate de multeori în perioada de boom a consumului. "Este adevărat că situaţiaeconomică şi teama consumatorilor nu ajută în perioada aceasta, darîn cadrul mallului există trafic, iar comercianţii ar trebui să seobişnuiască şi cu marje mai mici şi preţuri adaptate la piaţalocală", consideră Richard.

Principalii chiriaşi ai mallului Sun Plaza, dezvoltat în urmaunei investiţii de 200 de milioane de euro a companiei austrieceSparkassen Immobilien, sunt hipermarketul Cora, un magazin debricolaj BauMax, Mobexpert şi Flanco, iar de la sfârşitul acesteisăptămâni cinematograful Cinema City.

Pe partea de îmbrăcăminte principalii chiriaşi sunt Inditex(Zara, Bershka, Stradivarius şi Pull and Bear), C&A, NewYorker, Debenhams sau Marks & Spencer, în timp ce în zona defood-court principalii operatori sunt KFC, Pizza Hut, McDonald's,precum şi mai multe restaurante cu mâncare tradiţională.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO