Companii

Mega Image „i-a bătut“ pe nemţi şi pe francezi în comerţul din Capitală

Mega Image „i-a bătut“ pe nemţi şi pe francezi în...

Autor: Cristina Roşca

29.08.2016, 00:07 2389

Mega Image este liderul comerţului modern din Capitală, cu o cotă de piaţă estimată de ZF la 18% anul trecut şi vânzări de 3 mld. lei doar pe piaţa bucureşteană.

Bucureştiul reprezintă circa 22% din totalul comeţului alimentar din România, deşi are doar 10% din populaţie, diferenţa fiind dată de puterea de cumpărare mult mai mare care îi atrage pe comercianţi aici.

Consumatorii din Bucureşti au cheltuit în comerţul cu dominantă alimentară circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lăsaţi la casele hiper­marketurilor şi supermarketurilor. Restul de bani au mers în comerţul tradiţional, respectiv în chioşcuri şi magazine de bloc. „Conform datelor companiei de cercetare de piaţă GfK, la sfârşitul anului 2015 ponderea comerţului modern în Bucureşti era de 76%“, spun oficialii Carrefour. Ei nu înaintează ponderea Capitalei în totalul businessului lor, afirmând că datele sunt confidenţiale. De altfel, până la închiderea ediţiei nicio reţea din comerţul modern nu a oferit ponderea.

Podiumul comerţului bucureştean este completat de Carrefour (după achiziţia Billa) şi Kaufland, conform estimărilor ZF. La nivel naţional podiumul arată însă diferit, fiind condus în mod detaşat de Kaufland, urmat de Carrefour şi Lidl.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO