Companii

Mega Image îşi dublează reţeaua şi merge spre afaceri de jumătate de miliard de euro

Foto: Victor Ciupuliga

Autor: Cristina Roşca

29.11.2012, 00:08 2108

Retailerul belgian Mega Image ar putea termina anul cu o cifră de afaceri de circa jumătate de miliard de euro şi cu o reţea de 194 de magazine. O cifră de afaceri de jumătate de miliard de euro ar propulsa Mega Image în "liga mare", respectiv în topul celor mai mari 50 de companii din România.

Acest top este condus detaşat de nume cu greutate precum OMV Petrom, Dacia sau Rompetrol şi cuprinde de asemenea nume din comerţul modern precum Kaufland, Metro, Carrefour sau Selgros,

Anul trecut Mega Image a obţinut o cifră de afaceri de 288 de milioane de euro, cu aproape 40% mai mare decât în 2010. Businessul retailerului este impulsionat de o expansiune extrem de agresivă.

Astfel, comerciantul belgian, prezent pe piaţa locală cu supermarketurile Mega Image şi cu magazinele de proximitate Shop&Go, şi-a bugetat pentru acest an 89 de deschideri, de aroape trei ori mai multe decât anul trecut.

"Mega Image va termina anul cu 89 de magazine noi, 50-60 Shop&Go, iar restul supermarketuri", spun surse din piaţă.

În acest context cifra de afaceri a belgienilor se va apropia de jumătate de miliard de euro, potrivit calculelor ZF care iau în considerare vânzări per magazin similare celor de anul trecut. Calculele ZF nu ţin cont de data în care au fost deschise magazinele.

Încă de la intrarea pe piaţă belgienii şi-au concentrat atenţia pe Bucureşti şi judeţul Ilfov, unde au circa 150 de magazine. Retailerul şi-a extins reţeaua până în sud, în judeţul Giurgiu, în nord până la Braşov şi în vest până în judeţul Argeş. La est de Capitală, singurul judeţ unde compania a deschis magazine este Constanţa, fiind ocolite astfel mai săracele judeţe Ialomiţa şi Călăraşi.

Până în prezent retailerul belgian a mizat atât pe deschideri de la zero, cât şi pe achiziţiile reţelelor concurente.

În prezent Mega Image conduce detaşat topul celor mai extinse reţele de magazine din România cu 169 de unităţi. Pe poziţiile următoare sunt Lidl (154 de magazine) şi Profi (143).

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO