Companii

Metro mizeaza inca pe afacerile mici din comertul traditional

Metro mizeaza inca pe afacerile mici din comertul traditional
24.09.2008, 17:20 28

Francois Oliver , directorul general al Metro Cash & Carry Romania, crede ca magazinele mici, care sunt unii dintre cei mai importanti clienti ai retelei, vor rezista in fata ofensivei lanturilor de hipermarketuri si supermarketuri. "Sunt convins ca proximitatea va ramane un criteriu foarte important pentru consumatorii finali in alegerea locului de cumparaturi", a declarat Oliver, subliniind ca unul dintre motive este traficul din orasele mari care ingreuneaza accesul la magazinele mai mari din afara cartierelor de locuinte. Reteaua Metro Cahs & Carry a deschis ieri un centru de pregatire pentru clientii revanzatori (micii comercianti), care ocupa un spatiu de 80 de metri patrati in magazinul Metro din cartierul Militari, dupa ce, tot in acest an si in aceeasi locatie, a inaugurat un centru similar pentru clientii din HoReCa. Planurile Metro vizeaza deschiderea unui alt centru de pregatire pentru a treia mare categorie de clienti, care cuprinde administratorii de cladiri de birouri si alti furnizori de servicii. Oliver este de parere ca viitorul micilor afaceri din comertul romanesc depinde intr-o mare masura de nivelul de pregatire al angajatilor. Potrivit studiilor de piata, comertul traditional a pierdut teren in ultimii ani in fata dezvoltarii accelerate a retelelor internationale de magazine. In 2007, cota de piata a magazinelor traditionale din sectorul bunurilor de larg consum era de aproape 60%. Metro Cash & Carry, cu afaceri de 1,59 miliarde de euro in 2007, va relua expansiunea in acest an prin deschiderea unui magazin la Deva in ultimele luni ale anului.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO