Companii

Metro si Real au ramas la 10% din comertul local

12.01.2010, 23:14 47

Grupul Metro, cel mai mare jucator din comertul local, a avutanul trecut vanzari estimate de ZF la peste 2 miliarde de euro incele 48 de magazine ale sale din Romania, din care 24 Metro si 24Real.

Grupul german a raportat ieri vanzari in scadere cu circa 13% pe2009 fata de anul anterior in Europa de Est.

Metro ramane astfel cel mai mare jucator din comertul local, opiata estimata la putin peste 20 de miliarde de euro, cu o cota deaproape 10%. Anul trecut, la nivel local reteaua de hipermarketuriReal a ajuns din urma reteaua Metro Cash & Carry ca numar delocatii, astfel incat este de asteptat ca in urmatorii anivanzarile celor doua divizii operate de germani in Romania saajunga la valori apropiate.

Cu patru magazine noi in 2009, Real si-a dezvoltat o retea de 24de locatii in patru ani, fiind singura divizie a Metro ramasa pe untrend ascendent intr-un an cu scaderi in consum, ajungand laafaceri de peste 800 mil. euro in 2009, potrivit estimarilor ZF.Metro nu a comunicat date despre vanzarile in Romania pe 2009.Cifra de afaceri a grupului pe piata locala a fost de 2,3 miliardede euro in 2008, in scadere usoara. Divizia de magazine cash &carry a avut o contributie de 70% la aceasta valoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO