Companii

Mike Holmes, Pepsi: Nu ne putem astepta ca ratele de crestere sa se pastreze la acelasi nivel pe termen lung

Mike Holmes, Pepsi: Nu ne putem astepta ca ratele de crestere sa se pastreze la acelasi nivel pe termen lung

Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas: Scopul nostru nu este sa ajungem numarul unu pe piata. Pe anumite segmente, suntem deja pe prima pozitie. Referitor la distanta dintre noi si numarul unu pe piata de soft drinks, cred ca cel mai important lucru este faptul ca ne diferentiem, mergem pe strategii diferite si mizam pe segmente de piata diferite.

19.03.2008, 15:41 98

Compania Pepsi Americas Romania si-a planificat pentru al doilea trimestru din 2009 inaugurarea celei de-a treia fabrici la nivel local, in care ar putea fi transferate liniile de imbuteliere din unitatea existenta in Bucuresti.
Pana la finele acestui an va fi realizata aproximativ jumatate din investitia totala estimata anul trecut de Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas Romania la circa 34 mil. dolari.
"Investitiile in noua fabrica (localizata la marginea Bucurestiului - n. red.) vor continua si dupa inaugurarea acesteia. Pana in 2010-2011 am putea investi in instalarea mai multor linii de productie, in functie de cum va evolua piata", a declarat Mike Holmes.
Acesta a precizat ca fabrica din Strada Viilor, singura unitate a Pepsi Americas din Bucuresti, nu va fi inchisa imediat dupa inaugurarea noii fabrici. Compania mai detine o unitate de imbuteliere a bauturilor racoritoare in Covasna, unde ar putea investi in continuare in cresterea capacitatii de productie.
"Era necesara o noua fabrica in Bucuresti pentru ca unitatea din Strada Viilor nu poate fi extinsa, fiind limitati de terenul disponibil, si in plus, dezvoltarea orasului ne-a adus in centru cu facilitatile de productie."
Cel mai probabil, fabrica Pepsi din Viilor va fi transformata in depozit, dupa inaugurarea noii unitati. Noile reglementari privind protectia mediului in Romania, intrate in vigoare dupa aderarea la UE, au determinat mai multi producatori din industria alimentara sa-si relocheze fabricile in afara oraselor, pentru diminuarea costurilor.
Anul trecut, imbuteliatorul Coca-Cola a decis mutarea facilitatilor sale de productie din Capitala in fabrica de la marginea orasului Ploiesti. Si grupul autohton Romaqua, activ tot in industria soft drinks, planifica mutarea unitatii sale de productie din Bucuresti la Buftea.
Pepsi Americas nu a comunicat inca rezultatele financiare pe piata romaneasca, insa in raportul financiar pe 2007 subsidiara din Romania figureaza pe lista companiilor din grup cu cele mai mari cresteri anuale ale vanzarilor.
Principalul competitor al imbuteliatorului Pepsi pe piata romaneasca, compania elena Coca-Cola HBC, a atins in 2007 pragul de vanzari anuale de un miliard de litri.
Imbuteliatorul Coca-Cola HBC era in 2006 liderul incontestabil al pietei locale de profil, avand afaceri de circa doua ori mai mari decat Pepsi Americas Romania, aflat pe locul al doilea in clasament.
In conditiile in care Coca-Cola raporteaza inca ritmuri de crestere importante la nivel local, singurul mod in care compania americana ar putea ajunge pe locul intai in clasament ar putea fi o achizitie. Mike Holmes spune ca ia in calcul toate variantele posibile de dezvoltare in Romania, insa precizeaza ca nu se va concentra pe devansarea Coca-Cola.
"Scopul nostru nu este sa ajungem numarul unu pe piata. Pe anumite segmente, suntem deja pe prima pozitie. Referitor la distanta dintre noi si numarul unu pe piata de soft drinks, cred ca cel mai important lucru este faptul ca ne diferentiem, mergem pe strategii diferite si mizam pe segmente de piata diferite", afirma Holmes.
Anul acesta, presedintele Pepsi vede un potential important pe piata pentru extinderea capacitatilor de productie de bauturi necarbonatate, fiind posibila intrarea Pepsi Americas pe segmente de nisa, inca inexistente la nivel local.
Printre segmentele vizate pentru lansari de produse, Holmes spune ca s-ar putea numara sucurile de tip juice 100% sau bauturile cu calorii reduse.
"Este o perioada buna pentru companiile active pe piata de soft drinks si, in general, pentru jucatorii din economia romaneasca. Consumul creste intr-un ritm satisfacator. Nu ne putem astepta insa ca ratele de crestere sa se pastreze la acelasi nivel pe termen lung", apreciaza managerul american. Acesta spune ca va fi necesar sa acorde o mai mare atentiei dinamicii costurilor companiei in acest an.
Costurile de productie ale Pepsi Americas Romania vor creste in acest an in principal datorita majorarii pretului la zahar, materie prima achizitionata de pe piata locala, si scumpirii utilitatilor, estimeaza Holmes.
Portofoliul Pepsi Americas Romania cuprinde brandurile Pepsi, 7UP, Mountain Dew, Mirinda, Lipton, Prigat, Everess Tonic, Gatorade, dar si apele naturale Talea si Roua Muntilor. Compania distribuie si apa minerala Bucovina, produsa de imbuteliatorul local Rio Bucovina.
Potrivit lui Mike Holmes, peste 50% din volumul de apa vandut de Pepsi Americas Romania este reprezentat de distributia in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
Holmes, care lucreaza in sistemul Pepsi de peste 33 de ani, a fost numit presedinte al Pepsi Americas Romania la sfarsitul anului 2006, dupa finalizarea tranzactiei prin care al doilea imbuteliator al bauturilor Pepsi din lume a preluat integral imbuteliatorul local Quadrant-Amroq Beverages.
Holmes a fost primul expat adus de Pepsi Americas in Romania, ulterior fiind schimbat si CFO-ul companiei.
Holmes a mai spus ca, in viitor, vor exista expatrieri de manageri romani in cadrul Pepsi Americas.
"Preluarea imbuteliatorului local Quadrant-Amroq Beverages de catre Pepsi Americas a creat mai multe oportunitati pentru angajati, in primul rand datorita intrarii lor intr-o corporatie multinationala. Au avut loc deja interviuri cu angajati romani pentru pozitii in afara tarii, care nu s-au concretizat inca", a declarat presedintele companiei.
Potrivit ultimelor date disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, Quadrant-Amroq Beverages (actuala Pepsi Americas Romania) a realizat vanzari de 153,5 mil. euro in 2006, in crestere cu 23% fata de anul anterior.

Schimbari in managementul Pepsi

Compania l-a numit recent in pozitia de supply chain director (director pe partea de productie) pe Catalin Vasilache, fost angajat in sistemul Pepsi cu experienta internationala. Acesta ocupa o pozitie nou creata in
organigrama Pepsi Americas Romania, atributiile sale fiind detinute anterior de directorul general al companiei. Mike Holmes a decis schimbarea structurii manageriale a companiei dupa plecarea lui Florin Radulescu, fostul director general la Pepsi Americas Romania. Radulescu a plecat de la imbuteliatorul Pepsi in toamna anului trecut, pentru a prelua conducerea unui producator roman de bauturi alcoolice, Prodal '94. Holmes spune ca vrea sa-l inlocuiasca pe Florin Radulescu cu un manager roman, fiind posibil chiar ca noul director general sa fie recrutat intern.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO