Companii

Modele diferite de business: Auchan are unu din cinci hipermarketuri în mall. Kaufland abia a semnat primul contract de chirie

Grupul francez Auchan deţine şapte dintre cele 33 de hipermarketuri din România în malluri, potrivit datelor făcute publice pe site-ul companiei. Cele mai multe dintre magazinele din malluri sunt cele pe care Auchan le-a preluat de la reţeaua Real.

Grupul francez Auchan deţine şapte dintre cele 33 de hipermarketuri din România în malluri, potrivit datelor făcute publice pe site-ul companiei. Cele mai multe dintre magazinele din malluri sunt cele pe care Auchan le-a preluat de la reţeaua Real.

Autor: Cristina Roşca

25.08.2016, 00:07 48303

Reţelele de hipermarketuri Auchan şi Cora au 20% şi respectiv 30% din totalul numărului de hipermarketuri în malluri.

Restul sunt fie hipermarketuri de sine stătătoare, fie maga­zine în parcuri de retail, po­trivit unei analize a ZF făcută pe baza datelor dis­ponibile. La polul opus se află Kaufland, liderul pieţei de comerţ alimentar din România, care are toate cele 110 magazine de sine stătătoare.

Primul hipermarket Kaufland dintr-un mall urmează a fi deschis în 2018, după ce compania germană a semnat săptămâna aceasta contractul de închiriere cu compania de dezvoltare imobiliară Primavera Deve­lop­ment, care dezvoltă mallul Festival Shopping Center din Sibiu.

Strategia Kaufland a fost încă de la intrarea pe piaţă să meargă cu magazine proprii, pe terenuri în proprietate, mai degrabă decât cu chirie în malluri şi centre comerciale. Toate celelalte reţele de hipermarketuri, respectiv Carrefour, Cora şi Auchan, au ales să aibă un mix între proprietate şi chirie, între magazine de sine stătătoare şi malluri.

Un exemplu în acest sens este Carrefour, care are 20 dintre cele 30 de magazine pe format de hipermarket în centre comerciale sau malluri pe care nu le deţine în proprietate, potrivit datelor anunţate de companie. Cele mai multe sunt însă în centre comerciale şi parcuri de retail, cum este cazul Vitantis Shopping Center sau Ploieşti Shopping City. Formatul de centru comercial este de altfel cel pe care companiile de dezvoltare imobiliară l-au folosit în oraşele mici şi medii din provincie, unde populaţia şi puterea de cumpărare nu erau suficient de mari pentru a susţine un mall. În oraşele mari, în frunte cu Capitala, există un mix între cele două formate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO