Companii

Mr. Bricolage, businessul din retail al lui Rapotan, a trecut pe scadere din iulie

17.12.2009, 23:15 153

Vanzarile retelei de magazine Mr. Bricolage, care anul trecut auajuns la 20,5 mil. euro, au intrat pe un trend descendent de lajumatatea lui 2009, dupa un prim semestru de stagnare.

"Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, vanzarilenoastre din primul semestru s-au mentinut la acelasi nivel,inregistrand o usoara scadere in cea de-a doua jumatate. Incontextul actual nu inregistram cresteri pe nicio categorie deproduse", a afirmat Simona Ghita, managerul de marketing al Mr.Bricolage Romania.

Ea a precizat ca declinul vanzarilor retelei este in acestmoment sub ritmul scaderii retailului local de bricolaj, in specialdatorita ponderii reduse a materialelor de constructii in cifra deafaceri a operatorului.

Mr. Bricolage este businessul din retail al lui Cezar Rapotan,proprietarul Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale deconstructii de pe piata romaneasca. Contractarea sectoruluiconstructiilor, care in ultimii ani s-a dezvoltat cu un ritm de20-30%, i-a adus lui Rapotan un declin de 20% la nivelul vanzarilorArabesque in primele 8 luni din 2009 fata de aceeasi perioada aanului trecut, potrivit datelor furnizate anterior de companie.

Declinul Mr. Bricolage Romania ar putea fi mai mic de 20%, cateste estimat in prezent ritmul de scadere al pietei locale debricolaj.

Compania planifica finalizarea unui proiect de expansiune de 7mil. euro la Iasi in luna martie a anului viitor. Retailerul vaajunge astfel in primavara anului viitor la 3 unitati operationale,dupa ce in 2009 si-a amanat deschiderile planificate la Iasi siBuzau.

"Magazinul din Iasi va fi situat intr-un centru comercial si vafi cea mai mare unitate Mr. Bricolage, cu o suprafata de vanzare de12.000 de metri patrati". Singura investitie in expansiunefinalizata in acest an de Mr. Bricolage Romania a fost deschidereaunui magazin de 4 ori mai mic decat media retelei intr-un spatiuinchiriat din cartierul Pantelimon din Bucuresti.

Unitatea, cu o suprafata de 1.500 de metri patrati, a fostinchisa insa dupa mai putin de sase luni de la inaugurare. "Motivul inchiderii magazinului din cartierul Pantelimon esteesuarea negocierii pretului chiriei. Scaderea pietei chiriilorcomparativ cu anul trecut, cand a fost incheiat contractul, cerea oastfel de renegociere pentru anul urmator, insa aceasta nu a avutrezultatul pe care ni-l doream", a precizat Simona Ghita.

Anul trecut, compania Brico Expert, care opereaza in francizareteaua Mr. Bricolage la nivel local, a inregistrat afaceri deaproape 21 mil. euro si o pierdere de circa 4 mil. euro, cu douamagazine operationale in Capitala si in orasul Pitesti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO