Companii

Mr. Bricolage din Bucuresti, vanzari de 15 mil. euro

07.04.2008, 14:45 63

Brico Expert, compania care opereaza cele doua magazine de bricolaj Mr. Bricolage de pe piata locala, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 15,1 mil. euro (fara TVA), potrivit raportului financiar al companiei franceze Mr. Bricolage.
Cifra de afaceri reprezinta vanzarile inregistrate anul trecut in magazinul Mr. Bricolage din cartierul Vitan din Bucuresti, acesta fiind, pana de curand, singura unitate a retelei pe piata locala.
Primul magazin Mr. Bricolage din Romania, cu o suprafata de vanzare de aproape 6.000 de metri patrati, a fost inaugurat in luna noiembrie din 2006. 2007 a fost astfel primul an intreg de operare al retelei in Romania. Obiectivul de vanzari setat anterior de Mr. Bricolage pentru magazinul din Vitan, pentru primul an de operare a acestei unitati, era de 14 mil. euro.
Luna trecuta, retailerul de bricolaj a deschis al doilea magazin, la Pitesti, cu o suprafata de vanzare de 8.000 de metri patrati, in urma unor investitii de aproximativ
7 mil. euro. Pentru acest an mai este planificata o noua locatie, se mai arata in raportul financiar al Mr. Bricolage. Aceasta ar putea fi in Bucuresti, potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor Brico Expert, care au mai precizat ca terenurile pentru viitoarele magazine se afla in proprietatea companiei de mai multi ani. A doua unitate din Capitala, precum si cea din orasul Pitesti erau programate de companie pentru 2007, insa operatorul a amanat deschiderile pentru acest an, din cauza nefinalizarii la timp a lucrarilor de constructie.
Reteaua Mr. Bricolaj este dezvoltata la nivel local printr-un parteneriat intre retailerul francez Mr. Bricolage si Cezar Rapotan, patronul centrelor de distributie a materialelor de constructii Arabesque.
Compania Brico Expert, operatorul magazinelor, este controlata de Rapotan, care detine o participatie de circa 78% la capitalul firmei, restul de actiuni apartinand companiei Mr. Bricolage (20%) si altor persoane fizice.
Planurile retailerului de bricolaj pe termen lung vizeaza dezvoltarea unei retele de 30 de magazine pe piata locala, in orasele cu peste 150.000 de locuitori, prin investitii totale de aproximativ 220 mil. euro.
Pe piata romaneasca, Mr. Bricolage concureaza cu retelele Praktiker, Bricostore, BauMax, Hornbach - dezvoltate de investitori straini - dar si cu doi jucatori romani, Dedeman si Ambient.
Piata de distributie a materialelor de constructii (incluzand si retailul de bricolaj) era estimata de Praktiker, liderul de piata ca valoare a vanzarilor, la 2-2,5 miliarde de euro la nivelul anului 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO