Modificările fiscale intrate în vigoare la începutului anului 2024 pun presiune şi pe producătorii de dulciuri, astfel că reprezentanţii Nestlé, unul dintre cei mai importanţi jucători din industria FMCG din lume, activ şi pe piaţa de dulciuri, susţin că primele două luni din anul acesta piaţa locală resimte un impact negativ. În ciuda rezultatelor de la început de an, Nestlé vede o creştere a volumelor pe piaţa din România în 2024.
„Indiferent dacă avem sau nu o fabrică, asta nu înseamnă că lucrurile sunt mai uşoare. Sunt alte lucruri importante, lucruri precum evoluţia pieţei, concurenţa, mediul, puterea de cumpărare şi aşa mai departe. Modificările fiscale sunt şi ele unul dintre factori, schimbări precum cea pentru produsele din zahăr. În primele două luni din an, modificarea fiscală pe produsele cu zahăr a venit cu rezultate destul de negative pentru piaţa din România. Sper că românii vor trece cu bine prin această perioadă pentru că, evident, vor vedea creşteri de preţ. Vânzările vor reveni, dar în primele două luni există un impact semnificativ asupra performanţei. Avem o nouă viziune de a creşte volumele în România în acest an, în ciuda acestui impact negativ“, a spus Daniela Yordanova, SEM confectionery business executive officer în cadrul Nestlé, în cadrul unui eveniment organizat de companie la fabrica sa din Sofia, Bulgaria.