Companii

OMV trece in fata MOL Romania pe piata carburantilor. Cum arata Topul?

OMV trece in fata MOL Romania pe piata carburantilor

OMV are o retea de benzinarii formata din 77 de puncte de alimentare

22.06.2009, 16:48 235

OMV Romania, compania care anii trecuti ocupa al cincilea loc pe piata locala a distributiei de carburanti in functie de cifra de afaceri inregistrata, a reusit anul trecut sa-si detroneze rivalul direct, MOL Romania, intrand astfel in careul de asi ai pietei de profil cu afaceri de 612,7 milioane de euro (2,25 miliarde de lei), in crestere cu 22,4% comparativ cu 2007, potrivit reprezentantilor companiei.

MOL Romania, care in mod obisnuit era al patrulea jucator dupa cifra de afaceri din piata de profil, a raportat anul trecut circa 592 de milioane de euro. OMV Romania este detinuta in totalitate de catre Petrom, cea mai mare companie locala, si are o retea de benzinarii formata din 77 de puncte de alimentare, potrivit site-ului companiei.
Conform celor mai recente informatii, cota de piata in ceea ce priveste volumele de carburant vandut era de circa 9%.
OMV Romania a fost singura dintre marile firme petroliere care au reusit sa-si majoreze usor profitul net in 2008. Astfel, compania a inregistrat un profit net de 16,5 milioane de euro (60,7 milioane de lei), in crestere comparativ cu nivelul de 16,3 milioane de euro (54,6 milioane de lei).
Reprezentantii companiei nu au putut fi contactati pentru explicatii suplimentare pe baza acestor rezultate pana la inchiderea editiei. OMV Romania este una dintre companiile care si-au dezvoltat foarte mult partea de servicii non-oil, astfel incat aproximativ 30% din afaceri sunt derulate numai prin intermediul acestui segment, mai mult comparativ cu ceilalti jucatori din piata.
Afaceri de 13 mld. euro pentru primii zece
Primele zece companii petroliere active pe piata locala au raportat anul trecut afaceri cumulate de 13 miliarde de euro, cu 26% mai mult fata de 2007, cand cifra depasea usor 10 miliarde de euro, potrivit rezultatelor obtinute de fiecare jucator anul trecut.
Pentru majoritatea companiilor, evolutia pretului petrolului din prima parte a anului a reprezentantat factorul decisiv de crestere a afacerilor, in contextul in care deja in ultima parte a anului mai toate companiile de profil incepeau sa se confrunte cu scaderea volumelor vandute pe fondul crizei. Comparativ cu anul 2007, au avut loc o serie de modificari in clasamentul primilor zece petrolisti.
O modificare care a avut loc anul trecut a fost depasirea afacerilor Lukoil Romania, unul dintre principalii jucatori din piata de carburanti, de catre Petrotel Lukoil, capacitatea de rafinare pe care rusii o detin pe piata locala.
Astfel, in timp ce Lukoil Romania a raportat afaceri de 1,25 miliarde de euro, Petrotel Lukoil a ajuns anul trecut la 1,3 miliarde de euro. Rafinaria Steaua Romana le-a luat locul celor de la Rafo Onesti in 2008, cu afaceri de 129,5 milioane de euro fata de cele 104,9 mil. euro raportate de Rafo.
Pentru anul acesta, majoritatea estimarilor analistilor prevad o deteriorare a situatiei. Astfel, pentru companiile care au activitati de explorare si productie, pretul mic al barilului de petrol va reprezenta un dezavantaj, in timp ce companiile care au activitati de rafinare, marketing sau petrochimie se vor confrunta cu scaderea marjelor.
Potrivit jucatorilor din piata, de la inceputul anului, cererea de carburanti s-a redus cu circa 10-20% si majoritatea nu vad o imbunatatire a situatiei pana la sfarsitul acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO