Companii

Paisprezece „miliardari“ în 2006, la prima ediţie. Paisprezece rămân şi în acest an

La ediţia de anul trecut, cele mai valoroase 100 de companii din România însumau 55,1 mld. euro, mai mult cu 4,7 miliarde de euro comparativ cu 2013.

La ediţia de anul trecut, cele mai valoroase 100 de companii din România însumau 55,1 mld. euro, mai mult cu 4,7 miliarde de euro comparativ cu 2013.

Autor: Dana Ciriperu

10.11.2015, 00:04 259
În noiembrie 2006, Ziarul Financiar realiza pentru prima dată un clasament al celor mai valoroase 100 de companii din România, într-o economie dominată de companii private, închise, în care reperele de preţ erau cel mai bine păstrate secrete.

Petrom a fost atunci, dar şi în cele opt ediţii care au urmat, cea mai valoroasă companie locală. Valoarea companiilor din top 100 era de 75 de miliarde de euro, iar 14 din cele 100 de firme valorau peste un miliard de euro. Niciuna „nu făcea“ însă zece miliarde de euro.

În noiembrie 2015, ZF va scoate pe piaţă a zecea ediţie a anuarului 100 cele mai valoroase companii din România, realizat de la început în colaborare cu Casa de Investiţii Capital Partners. Printre asemănările cu prima ediţie? Tot 14 companii reuşesc să spargă pragul de un miliard de euro, dar niciun business nu trece de 10 mld. euro ca valoare.

Care este cea mai valoroasă companie din România? Dar cea mai „scumpă“ companie antreprenorială? Cum sunt evaluate perlele statului? Cine a pierdut şi cine a câştigat valoare în ultimii ani?  Câte din tranzacţiile semnate în ultimul an au avut ca ţintă o companie din top 100 cele mai valoroase? Răspunsul îl veţi afla doar în cea de-a zecea ediţie a anuarului. Banca Transilvania, Rompetrol Rafinare, RCS & RDS, Altex sau Arabesque au fost la prima ediţie a anuarului printre cele mai valoroase companii antreprenoriale.

Pentru unele (Rompetrol Rafinare) integrarea în Uniunea Europeană a însemnat şi trecerea în „curtea“ unor acţionari străini, altele – Altex, Arabesque sau RCS&RDS  - au rămas în  mâinile antreprenorilor care le-au fondat. Se mai regăseşte vreuna dintre aceste companii în ediţia din 2015?

În 2006, Altex-ul lui Dan Ostahie valora 141 mil. euro, adică 55% din cifra de afaceri, în condiţiile în care în 2005 cifra de afaceri era de 275 de milioane de euro. În 2014, retailerul construit de antreprenorul român era evaluat la 194 de milioane de euro. Unde a ajuns Altex în ediţia din acest an?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO