Companii

Patronul Arabesque si-a majorat participatia la Mr. Bricolage

Patronul Arabesque si-a majorat participatia la Mr. Bricolage

Cezar Rapotan

09.02.2009, 18:20 734

Cezar Rapotan, patronul celui mai mare distribuitor de materiale de constructii, Arabesque, si un alt investitor roman, Maximilian Puiu Danilov, au ajuns la un pachet de 84% din actiunile operatorului local al retelei Mr. Bricolage, fata de 78% cat aveau anul trecut, potrivit datelor de la Registrul Comertului.

Pachetul majoritar de actiuni este detinut de catre Cezar Rapotan (80,5%), cel care a adus reteaua Mr. Bricolage in Romania in 2006 printr-un parteneriat cu retailerul francez care detine acest brand din bricolaj.
De cealalta parte, compania franceza Mr. Bricolage si-a diminuat participatia la Brico Expert, operatorul local al retelei, de la aproape 20% in momentul infiintarii companiei la 13,4% in prezent.
Reprezentantii retailerului de bricolaj nu au oferit informatii suplimentare pana la inchiderea editiei, iar valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica.
Brico Expert opereaza doua magazine, in Bucuresti si Pitesti, cu o suprafata totala de vanzare de circa 13.000 de metri patrati. Planurile retelei prevad alte doua inaugurari in 2009, la Iasi si Buzau, prin investitii totale de 14 mil. euro. Compania a realizat afaceri de 15 mil. euro in 2007, iar pentru anul trecut estimarile reprezentantilor Brico Expert indicau un avans de 25%.
Cel mai mare business al lui Rapotan este reteaua de magazine Arabesque, care anul trecut a realizat afaceri de 550 mil. euro. In ultimii 4-5 ani vanzarile Arabesque - companie care s-a pozitionat inca de acum zece ani ca furnizor pentru firmele de constructii - au urcat exponential, dinamica fiind sustinuta puternic de boom-ul din sectorul imobiliar. Prin lansarea pe piata a Mr. Bricolage in anul 2006, Rapotan si-a facut intrarea in retailul de bricolaj, un segment al pietei orientat catre consumatorul final.
Piata de distributie a materialelor de constructii (incluzand si retailul de bricolaj) era estimata anul trecut la 2-3 miliarde de euro. Planurile Mr. Bricolage pe termen lung vizeaza dezvoltarea unei retele de 30 de magazine pe piata romaneasca, in orasele cu peste 150.000 de locuitori, prin investitii totale de aproximativ 220 mil. euro.
La nivel local, Mr. Bricolage concureaza cu retelele Praktiker, Bricostore, BauMax, Hornbach si Obi, acestea fiind operate de companii straine, dar si cu doi jucatori romani, Dedeman si Ambient.
In plus, reteaua franceza Leroy Merlin, al doilea mare jucator din clasamentul celor mai mari retaileri de bricolaj din Europa, ar putea intra in Romania in urmatorii ani, avand deja contractata o locatie in proiectul Colosseum Mall din Bucuresti. In 2008, retailerii internationali de profil activi in Romania aveau planificate pentru acest an intre 21 si 24 de magazine noi, insa din cauza inghetarii multor proiecte de centre comerciale sau parcuri de retail, investitiile ar putea fi mult mai mici decat valoarea preconizata.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO