Companii

Pepsi şi Coca-Cola se bat pe o investiţie în iaurtul grecesc care face furori în SUA

Pepsi şi Coca-Cola se bat pe o investiţie în iaurtul...

Autor: CătăIina Apostoiu

13.10.2015, 18:06 3095

Numărul trei pe segmentul iaurturilor în Statele Unite, Chobani se bucură de un succes fenomenal de la lansarea sa în 2005.

PepsiCo şi Coca-Cola sunt în prezent în discuţii pentru a investi în producătorul grec de iaurt Chobani, acesta sperând că un posibil acord îi va plasa valoarea la 3 miliarde de dolari, incluzând datorii, potrivit publicaţiei franceze economice Les Echos.

Negocierile evidenţiază eforturile în creştere ale giganţilor de pe segmentul băuturilor răcoritoare de a se diversifica dincolo de acest sector, care se confruntă cu scăderi pe fondul intensificării campaniilor anti-obezitate la nivel mondial. În acest sens, aceştia vizează investiţii în creştere în sectorul alimentelor ce susţin un stil de viaţă sănătos, aflat în plină expansiune.

Iaurturile greceşti fac furori de cealaltă parte a Atlanticului. Iar regele acestui sector se numeşte Chobani. Marca a fost lansată în 2005 de imigrantul turc Hamdi Ulukaya, proprietarul său majoritar şi director executiv. După ce a părăsit Turcia în 1994, antreprenorul turc a pus bazele companiei în SUA de la zero, pariind pe achiziţia unei vechi fabrici de iaurturi la vârsta de 30 de ani.

Zece ani mai târziu, luând în considerare cifrele pe 2012, Chobani a ajuns să deţină 18% din piaţa americană a iaurturilor estimată la 7,8 miliarde de dolari.

Deşi iaurtul a devenit rapid una dintre cele mai bine vândute mărci din SUA, Chobani a întâmpinat unele probleme.

Firma de private equity TPG Capital a acordat Chobani un împrumut de 750 milioane de dolari anul trecut pentru a ajuta compania să-şi pună în aplicare planul de redresare.  Cu planuri ambiţioase de extindere şi diversificare a producţiei, Chobani ar putea scoate la vânzare o participaţie minoritară.

Compania este în căutarea unui investitor strategic care să o ajute să-şi extindă lanţul de distribuţie, baza de producţie şi acoperirea geografică pentru iaurturile sale populare, cum este Flip, scrie Reuters.

În acest moment, nu este sigur că negocierile vor duce la încheierea unui acord. Şi alte companii în afara Pepsi şi Coca-Cola poartă discuţii pentru o potenţială investiţie în producătorul grec.

Nici Pepsi, şi nici Coca-Cola nu sunt total străine de segmentul produselor lactate. În 2012, Pepsi a început să vândă iaurt creând o companie mixtă cu producătorul german Theo Muller. Iar în acest an, Coca-Cola a lansat Fairlife, un lapte fără lactoză cu conţinut redus de grăsimi şi zahăr, comercializat în SUA.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO