Companii

Peste 600.000 de utilizatori pentru Accor Services

20.06.2005, 19:28 24

Compania Accor Services, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata tichetelor de masa, cu o cota estimata la 38%, a inregistrat o crestere de peste 80% a programelor bazate pe tichetele cadou.

"Ne-am concentrat pe servicii noi pentru a intari beneficiile produselor existente. Pentru acest an, estimam o crestere de 5% a volumului total de emisie (n.red. - valoarea tichetelor de masa våndute, care a fost anul trecut de 227 mil. euro, cu 20% mai mult fata de 2003), insa programele de tip ''incentive'', bazate pe tichetele cadou au inregistrat cresteri peste asteptari", declara Cristina Prelipceanu, director de marketing Accor Services.

Astfel, compania care are 600.000 de clienti, a inregistrat o crestere de peste 80% a numarului de companii care solicita Ticket Cadou (produs lansat la inceputul anului 2003). Daca in martie 2004, doar 3.000 de companii utilizau tichetele cadou emise de Accor Services, luna aceasta numarul companiilor a ajuns la 5.500. O data cu numarul utilizatorilor s-a dublat si numarul magazinelor afiliate la programul Ticket Cadou. De la 9.800 de magazine in martie 2004, luna aceasta numarul lor a ajuns la 17.600. "Peste 30% dintre companiile care primesc tichete de masa au apelat deja si la tichetele cadou", afirma directorul de marketing al companiei.

Liberalizarea pietei, prin eliminarea cotelor fixate pentru companii de catre Ministerul Finantelor (de la 1 ianuarie 2005) nu a adus cresteri mari pentru Accor, compania avånd deja o piata consolidata.

"Liberalizarea pietei tichetelor de masa nu a reprezentat o schimbare majora, ci o consecinta fireasca a unei piete deja mature, a dezvoltarii unui sistem care functioneaza, care este rulat si verificat", spune Cristina Prelipceanu. Ea considera ca, in acest context, piata a crescut cu 3-5% de la inceputul anului. Alaturi de Ticket Cadou, Accor Services mai detine doua branduri: Ticket Restaurant (lansat in 1998) si Ticket Asist, tichet de asistenta sociala. Ticket Restaurant, produsul clasic de tichete de masa, este utilizat de 600.000 de salariati, are 18.000 de companii client si 26.000 de unitati de alimentatie publica afiliate.

Anul trecut, Accor Services a inregistrat o cifra de afaceri de 763 mld. lei (circa 18,8 mil. euro), ceea ce reprezinta o crestere de 4% fata de 2003 si un profit net de 538 mld. lei (13,7 mil. euro).

Compania a investit in 2004 un milion de euro intr-o tehnologie care permite livrarea tichetelor de masa in carnetele individuale. "Noul format de carnete reduce timpul de munca al angajatilor de la resurse umane din cadrul companiilor la o jumatate de ora", explica Prelipceanu. Din cei peste 600.000 de clienti pe care ii are compania, 400.000 primesc deja tichetele in noua forma.

Evaluata la circa 500 de milioane de euro pe an, piata tichetelor de masa a crescut permanent in ultimii ani, insa a fost reglementata de Ministerul Finantelor. Påna la inceputul acestui an, cånd prin legea bugetului de stat a fost liberalizata si piata tichetelor de masa, atåt dimensiunea pietei (numarul de beneficiari), cåt si cotele companiilor erau fixate de catre Ministerul Finantelor.

La sfårsitul anului 2004, numarul de salariati din Romånia care puteau beneficia de tichete de masa era de 1,6 milioane de persoane, cu 10% mai mult decåt in 2003.

In Romånia exista noua companii emitente de tichete de masa: Sodexho Pass, Accor Services, Hungastro, Bon Apetit, Cheque Dejeuner, Blu Ticket, Pro Serv, Cuget Liber si GFS Services. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO