Companii

Pragul financiar pe care afacerile mici trebuie să îl depăşească pentru a fi sigure de profit – vânzări de 2 milioane de euro

Pragul financiar pe care afacerile mici trebuie să îl...

Autor: Corina Mirea

15.10.2014, 00:08 682

Doar o treime din cele aproape 520.000 de firme mici şi mijlocii care existau anul trecut în România au reuşit să adune profituri mai mari de 1.000 de euro la finalul celor 12 luni.

Uitate de guvernanţi, ignorate de bănci, dar sufocate de povara taxelor, afacerile de mică anvergură de pe plan local sunt, în proporţie de 94%, companii micro, de tip start-up, care au venituri sub 500.000 de euro şi din rândul cărora doar 32% au avut profit în 2013. În schimb, companiile care au avut o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro au raportat în cea mai mare parte a lor (84%) profit, ceea ce înseamnă că această cifră reprezintă un prag care face dife­renţa între succes şi eşec. Firmele care au reuşit să treacă de pragul de 2 mil. euro reprezintă însă mai puţin de 1,5% din totalul afacerilor mici şi mijlocii din România, arată un studiu realizat de compania de credit risk management KeysFin.

„Cu cât o firmă are afaceri mai mari şi probabilitatea de a avea profit creşte, altfel, dacă nu ajunge să facă profit, nu există un motiv pentru care să fie păstrată. Cred că ponderea mică a firmelor care au business sub 500.000 de euro şi au avut şi profit ar putea fi dată şi de nivelul de transparenţă pe care îl au, dacă raportează profiturile reale sau nu şi, oricum, sunt destul de mici, deci nu te aştepţi să aibă aceeaşi evoluţie ca a celor care au peste 2 milioane de euro“, este de părere ana­listul economic Dragoş Cabat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO