♦ Cele mai relevante lanţuri regionale de magazine locale sunt Unicarm în Nord-Vestul ţării, Ovisim Impex în nord-est, Imperial CM în vest, Annabella în sud-vest, Paco Prod Serv în sud-est şi Elan-Trio în centrul României ♦ Despre comerţul alimentar controlat de reţelele internaţionale există multe date disponibile, însă despre cel românesc, sunt puţine dată fiind fragmentarea pieţei ♦ Această analiză evidenţiază astfel cei mai mari jucători autohtoni.
România are peste 400 de companii româneşti care operează reţele de magazine alimentare, mai exact lanţuri locale de supermarketuri ori magazine de proximitate (LKA – Local Key Accounts). În total, ele adună 2.040 de unităţi, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom şi a companiei KeysFin, furnizor de soluţii de business information.
Această cifră este o noutate pe o piaţă a comerţului alimentar unde există multe date despre reţelele străine de magazine (cei zece mari), dar foarte puţine despre toţi ceilalţi actori. Pe lângă lanţurile internaţionale de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate modernă şi cash&carry, în România mai operează şi reţele locale (LKA) şi mici comercianţi care au 1-2 unităţi. Piaţa este puternic concentrată la vârf şi fragmentată în rest.