Companii

O primă radiografie în profunzime a comerţului tradiţional românesc. Peste 400 de companii locale operează reţele de magazine care se bat cu marile lanţuri. În total, sunt circa 2.040 de supermarketuri autohtone, pe lângă cele 42.000 de magazine mici

O primă radiografie în profunzime a comerţului...

Autor: Cristina Roşca

20.04.2023, 17:15 244

Cele mai relevante lanţuri regionale de magazine locale sunt Unicarm în Nord-Vestul ţării, Ovisim Impex în nord-est, Imperial CM în vest, Annabella în sud-vest, Paco Prod Serv în sud-est şi Elan-Trio în centrul României Despre comerţul alimentar controlat de reţelele internaţionale există multe date disponibile, însă despre cel românesc, sunt puţine dată fiind fragmentarea pieţei Această analiză evidenţiază astfel cei mai mari jucători autohtoni.

România are peste 400 de com­­panii româneşti care ope­­rea­ză reţele de magazine alimen­ta­re, mai exact lanţuri locale de supermarketuri ori maga­zine de proximitate (LKA – Local Key Accounts). În total, ele adună 2.040 de uni­tăţi, arată o analiză a companiei de cer­cetare de piaţă RetailZoom şi a companiei KeysFin, furnizor de soluţii de business information.

Această cifră este o noutate pe o piaţă a comerţului alimentar unde există multe date despre reţelele străine de magazine (cei zece mari), dar foarte puţine despre toţi ceilalţi actori. Pe lângă lanţurile interna­ţionale de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate moder­nă şi cash&carry, în România mai operează şi reţele locale (LKA) şi mici comercianţi care au 1-2 unităţi. Piaţa este puternic concentrată la vârf şi fragmentată în rest.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO