Companii

Producătorii de componente auto îşi stabilesc noile cartiere generale în zona Craiovei

Producătorii de componente auto îşi stabilesc noile cartiere generale în zona Craiovei
19.08.2010, 23:48 107

Tot în sectorul componentelor auto, un al patrulea producătoreste interesat de o investiţie pe fosta platformă industrială aARO, în Câmpulung Muscel. "Sunt şanse să avem o nouă investiţie laCâmpulung, dar nu există încă niciun calendar al acesteiinvestiţii", a spus Constantin Stroe, preşedintele AsociaţieiConstructorilor de Automobile din România (ACAROM), care mai deţineşi funcţia de vicepreşedinte al Automobile Dacia.

În acelaşi timp, potrivit preşedintelui ACAROM, România are încontinuare "un potenţial uriaş de a atrage noi investiţii, darcriza ne-a dat înapoi. Pe acest fond am pierdut cel puţin zecemutări ale producătorilor de componente", dar elemente precummajorarea TVA şi instabilitatea legislativă sperie cel mai multinvestitorii. În acelaşi timp, începând cu 2011 există şanse marisă vedem noi investiţii ale producătorilor de componente pe piaţalocală, potrivit lui Constantin Stroe.

Anunţul noilor investiţii reprezintă un prim semn legat dedezgheţarea investiţiilor străine pe piaţa locală unde industriaproducătoare de componente generează un business anual de aproape5,4 mld. euro realizat de peste 800 de companii.

Zece producători la Craiova

Dintre cei zece producători de componente care se vor instala încadrul uzinei Ford, Johnson Controls este prima companie care ademarat deja un program de recrutări. Primele posturi scoase laconcurs sunt cele de ingineri, asistent manager, operator IT şispecialişti întreţinere, pentru care s-au publicat anunţuri înpresa locală din Craiova.

"Nu vom construi o nouă uzină la Craiova. Vom utiliza un spaţiuîn cadrul uzinei Ford. Valoarea investiţiei în România va fi depeste 10 mil. euro în următorii ani în vederea extinderiiproducţiei", au declarat oficialii Johnson Controls.

Compania americană va angaja 160 de oameni în fabrica de laCraiova potrivit propriilor informaţii, iar producţia va începeefectiv în 2012. Pe piaţa locală Johnson Controls mai deţine ofabrică la Ploieşti care produce huse pentru modelele Ford Focus şiC-Max.

Cea de-a doua unitate de producţie din cadrul uzinei Fordaparţine Lear Corporation, companie americană specializată peproducţia de cablaje şi sisteme electrice, potrivit unor surse dinpiaţă. Reprezentanţii Lear nu au comentat informaţia până laînchiderea ediţiei.

Un al treilea furnizor în zona uzinei Ford se va instala înBalş, judeţul Olt. Potrivit declaraţiilor primarului localităţii,Ady Mădălin Teodosescu, investiţia se va ridica la peste 60 mil.euro, iar în cadrul noii facilităţi de producţie care va furnizamase plastice către Ford vor lucra peste 600 de oameni, în timp ceactivitatea va demara în primul trimestru al anului viitor.Primarul din Balş nu a precizat însă numele investitorului.

Ford va demara în toamna anului viitor producţia viitoruluimodel de clasă mică la Craiova, potrivit declaraţiilor lui JohnFleming, fostul şef al Ford Europa care acum ocupă funcţia devicepreşedinte executiv pentru facilităţile de producţie ale FordMotor Company, cu aproape un an întârziere faţă de planurileiniţiale. Producţia viitorului B-Max va urca în 2013 la aproximativ150.000 de unităţi, dintr-un total de 225.000 de autovehicule.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO