Companii

Producătorii Doncafé mizează pe revenire

Autor: Roxana Petrescu

26.05.2011, 23:52 487

Strauss România, producătorul cafelei Doncafé, a ajuns anultrecut la afaceri de 214 mil. lei (circa 51 mil. euro), în scăderecu aproape 25% faţă de businessul înregistrat în 2009, potrivitdatelor furnizate de companie.

Scăderea afacerilor a fost peste estimările de 10% lansateiniţial.

Pe de altă parte însă, Strauss şi-a bugetat pentru anul acestaafaceri de 232 de milioane de lei, în creştere cu 8% faţă de celeraportate anul trecut. Totodată, compania spune că va ajunge în2011 la un număr de 295 de angajaţi, cu 57 de oameni mai puţincom­parativ cu cei de la sfârşitul anului trecut, în contextul încare şi în 2010 pro­ducătorul de cafea a aplicat reduceri depersonal.

Israelienii de la Strauss sunt compania care în 2008 au realizatcel mai mare rebranding de pe piaţa cafelei, având un buget depromovare de 6 milioane de euro pentru transformarea vechii Elitaîn Doncafé. Tot la începutul anului 2008 compania şi-a schimbatdenumirea din Elite România în Strauss România.

Potrivit datelor disponibile, România ocupă locul 24 dintre cele27 de ţări din Uniunea Europeană în funcţie de consumul anual decafea pe cap de locuitor, conform informaţiilor Or­ga­nizaţieiMondiale a Cafelei, citate de Mediafax. Astfel, mai puţină cafeadecât românii beau doar polonezii, irlandezii şi mal­tezii.

Astfel, cu o medie anuală de 2,3 kilograme pe cap de locuitor,consumul din România este de trei ori mai mic com­parativ cu celdin Germania şi la jumătate faţă de cel din Austria. Sprecomparaţie, fiecare bulgar bea anual 3,25 kilograme de cafea, maimult decât ungurii - 2,67 kilograme sau cehii - 3,04 kilograme.Printre cei mai mari băutori de cafea din Europa se numărăfinlandezii, care consumă anual aproape 12 kilograme, şidanezii.

300 mil. euro

Potrivit unor estimări recente ale Strauss, piaţa a stagnat anultrecut la nivelul din 2009, de 300-350 milioane de euro. Dintotalul afacerilor companiei, 70% reprezintă cafeaua măcinată, 20%cea solubilă, iar restul expresso şi mixuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO