Companii

Producatorul Ballantine's spune ca Romania este a patra piata pentru companie in Europa Centrala si de Est

Producatorul Ballantine's spune ca Romania este a patra piata pentru companie in Europa Centrala si de Est
30.11.2008, 18:15 397

"Criza financiara va afecta industria bauturilor alcoolice in mod sigur, dar intr-un mod mai bland decat in alte industrii, pentru ca piata pe care activam nu este una ciclica. Oamenii sunt atasati de branduri, iar multe dintre brandurile noastre au o istorie de cel putin 200 de ani, perioada in care au vazut si au supravietuit multor crize. De aceea, nu ne vom schimba planurile investitionale pana in decembrie, iar daca anul viitor va fi nevoie sa facem schimbari, ne vom adapta", a declarat reprezentantul gigantului francez Pernod Ricard.

Francesco Taddonio, 48 de ani, absolvent al scolii de afaceri ESSEC, face parte din managementul Pernod Ricard din 1987. In ultimii 21 de ani, el a ocupat diverse functii in cadrul companiei, atat in departamentele de marketing si vanzari, cat si in cel financiar, din 1997 el coordonand diferite divizii ale grupului.
Din octombrie 2007, Taddonio este director general al Pernod Ricard pentru Europa Centrala si de Est, coordonand din Paris, sediul central al companiei, activitatile producatorului din Germania, Elvetia, Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Slovenia, Bosnia, Croatia, Serbia, Muntenegru, Albania si Bulgaria.
"Pe piata noastra, cel mai greu va fi in Statele Unite ale Americii, insa China va continua sa inregistreze cresteri de aproximativ 10% pe an, iar India de 7-10% pe an. In Romania se va resimti de asemenea o incetinire a ritmului de crestere, insa chiar si asa tot va ramane una dintre pietele Pernod Ricard cu cel mai rapid ritm de crestere", estimeaza Taddonio.
Potrivit reprezentantului Pernod Ricard, filiala din Romania a grupului inregistreaza in prezent cel mai rapid ritm de crestere din lume pe segmentul whisky cu brandurile Ballantine's si Chivas Regal. Filiala din Romania a realizat 10% din cresterea inregistrata la nivel mondial de brandul Ballantine's in anul fiscal 2007-2008, in conditiile in care Pernod Ricard are filiale atat in Europa, cat si in Asia, America si Africa. "Acesta a fost motivul pentru care am ales Romania pentru a lansa anul acesta Chivas Regal de 25 de ani. Una dintre tendintele mondiale din acest moment este premiumizarea, ceea ce inseamna ca vom bea mai putin, dar de calitate mai buna. Aceasta tendinta se simte si aici (Romania - n.r.) dar si in Africa de Sud, America de Sud sau China, tara unde se bea mai mult coniac premium decat in Franta, tara de origine a bauturii", a spus managerul producatorului francez. Printre bauturile alcoolice care au beneficiat de aceasta tendinta se numara atat romul, brandul Havana Club fiind unul dintre brandurile Pernod Ricard cu cea mai rapida crestere in Cuba, Germania, Spania, Italia, Chile sau Marea Britanie, cat si vodca, segment care s-a diversificat in ultimii ani prin aparitia diferitelor arome.
"Vodca este in prezent categoria care are cel mai rapid ritm de crestere din lume. Prin aparitia diferitelor arome de vodca, vodca a ajuns sa fie vanduta chiar la preturi mai mari decat whisky-ul, iar primul brand din lume care a inceput aceasta diversificare a fost Absolut", afirma Taddonio despre cel mai recent brand intrat in portofoliul companiei.
Pentru achizitia companiei suedeze Vin & Spirit, detinatoarea brandului de vodca Absolut, francezii de la Pernod Ricard au platit in luna iulie a acestui an 5 miliarde de euro, suma obtinuta din imprumuturi bancare. In conditiile in care criza financiara afecteaza in primul rand segmentul bancar, aceste imprumuturi ar putea afecta si afacerile Pernod Ricard la nivel international.
"In urma cu un an, desi incepusera sa se simta unele probleme pe piata financiara la nivel mondial, bancile s-au grabit sa ne dea bani pentru aceasta achizitie, deoarece lucram intr-o industrie profitabila, care va continua sa ramana astfel si in conditiile crizei financiare actuale", declara directorul general al Pernod Ricard pe Europa Centrala si de Est.
Mai mult, Romania a fost una dintre primele tari care a finalizat integrarea brandului Absolut in portofoliu, la 15 septembrie, la mai putin de doua luni dupa ce fusese finalizata achizitia Vin & Spirit de catre Pernod Ricard.
Taddonio declara ca integrarea brandului Absolut in portofoliul Pernod Ricard nu a fost deloc dificila si ca in prezent doar cateva dintre cele 14 tari pe care le coordoneaza mai au de finalizat acest proces.
"Fiind una dintre tarile in care inregistram unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere, Romania a fost una dintre primele tari in care
s-a realizat transferul brandului Absolut in portofoliu. Practic cerneala nu se uscase inca de la incheierea contractului cu Vin & Spirit", spune el.
Potrivit lui Taddonio, Romania este o piata foarte interesanta pentru Pernod Ricard, cu un potential mare de crestere, deoarece realizeaza in prezent 10% din cifra de afaceri a producatorului francez in Europa Centrala si de Est, fiind cea de-a patra piata din zona, ca si cifra de afaceri, dupa Germania, Cehia si Elvetia.
"Romanii se imbogatesc, se apropie de standardele europene si sunt obisnuiti sa bea bauturi alcoolice. Grecia a crescut timp de 10-15 ani pentru a atinge maturitatea, asa ca exista foarte mult loc de crestere pentru Romania", estimeaza el.
Principalul segment pe care Taddonio mizeaza atunci cand face aceste estimari este cel de whisky, in prezent cea mai mare categorie de bauturi alcoolice importate pe plan local. De asemenea, din punct de vedere al vanzarilor de whisky, Romania este cea de-a doua piata din Europa Centrala si de Est a grupului Pernod Ricard, dupa Germania.
"Grecia este in prezent tara cu cel mai mare consum de whisky din lume pe cap de locuitor, iar Romania se indreapta in directia Greciei. Ne trebuie doar putin timp. Pe viitor, chiar daca vodca si romul vor lua din cota de piata detinuta de whisky, aceasta categorie va ramane lider de piata. Sampania este de asemenea un segment cu o foarte mare putere de crestere pe viitor", spune reprezentantul Pernod Ricard.
Portofoliul Pernod Ricard Romania include in prezent branduri ca Perrier Jou't, Mumm Cordon Rouge pe segmentul de sampanie, coniacul Martell, ginul Beefeater sau vodca Absolut, in timp ce segmentul de whisky este dominat de brandurile Chivas Regal si Ballantine's, ambele situate pe segmentul blended scotch premium.
Filiala locala a producatorului francez cu acelasi nume a finalizat primul semestru al acestui an cu o crestere de 57% a afacerilor comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, dupa ce a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 20,3 milioane de euro, aproape dubla fata de rezultatele de 10,8 milioane de euro obtinute in urma cu doi ani. Pentru finalul anului 2008, reprezentantii companiei estimeaza obtinerea unei cifre de afaceri de 30 - 35 de milioane de euro, aceasta incluzand vanzarile brandului de vodca Absolut.
La nivelul Europei Centrale si de Est, Pernod Ricard a inregistrat in primul trimestru al acestui an fiscal, perioada iulie-septembrie, o crestere organica a afacerilor de 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, Romania fiind unul dintre principalele motoare de crestere alaturi de tari ca Rusia, Ucraina, Polonia, Bulgaria si Kazahstan, potrivit informatiilor aparute in raportul companiei.
 
Francesco Taddonio, 48 de ani, Managing Director pentru Zona Europei Centrale si de Est al Pernod Ricard
 
  • A absolvit scoala de afaceri ESSEC din Franta.
  • Si-a inceput cariera in Procter & Gamble Franta in 1982.
  • In mai 1987, s-a alaturat echipei Pernod Ricard, sediul central din Paris, ca sef al departamentului de marketing al diviziei de bauturi non-alcoolice.
  • Intre anii 1989-1993 a ocupat functia de sef al diviziei de buget si plan in cadrul departamentului financiar al grupului.
  • Din 1993, a devenit director al diviziei internationale de vanzari si marketing la Irish Distillers, cu sediul in Dublin, si a contribuit la succesul mondial al brandului de whisky Jameson Irish, acest produs avand cel mai mare ritm de crestere din lume din gama de bauturi alcoolice distilate in 1996.
  • In 1997 a fost numit Vice President al grupului.
  • In octombrie 2001 a devenit presedintele Pernod Ricard pentru America de Sud si Centrala, cu sediul la Rio de Janeiro.
  • In 2006 este numit Vice President al diviziei de vinuri, avand responsabilitatea de a defini strategia grupului si de a coordona toate activitatile legate de brandurile de vin din portofoliul Pernod Ricard din lume.
  • Din octombrie 2007 este director general al Pernod Ricard pentru Europa Centrala si de Est.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO