Companii

Producătorul de ambalaje Romcarton: fluctuaţiile de la o lună la alta sunt îngrijorătoare

Autor: Mirabela Tiron

20.10.2010, 23:46 204

Producătorul de ambalaje din carton ondulat Romcarton dinBucureşti, parte a grupului francez Rossman, care mai deţine şifabrica Ambro Suceava, a avut în primele nouă luni ale anuluiacesta vânzări în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut din contractele încheiate cu clienţi din domeniul alimentarşi industria mobilei. Reprezentanţii companiei nu au precizatvaloarea vânzărilor.

"Cu toate acestea, suntem în continuare sub nivelul anului 2008,însă de remarcat este faptul că trimestrul al treilea al acestui ans-a stabilizat şi a fost la nivelul celui de acum doi ani", audeclarat oficialii companiei Rom­carton.

Producătorul a fost achiziţionat în 1991 de grupul francezRossmann, care deţine 25 de fabrici de hârtie la nivelinternaţional. Com­pania producătoare de ambalaje din cartonondulat a finalizat anul trecut cu afaceri de 18,8 milioane de euroşi pierderi de aproape 444.000 de euro, potrivit datelor de laRegistrul Comerţului.
Pe piaţa ambalajelor de carton ondulat mai activează fabricileRondocarton Cluj, care a investit 38 de milioane de euro în 2008 îndeschiderea unei noi unităţi de producţie în Târgovişte,producătorul belgian VPK care are o fabrică în Salonta (judeţulBihor) şi alte companii.
Ambalajele de carton produse de fabrica Romcarton sunt livrateaproape în totalitate pe piaţa internă. Exporturile au reprezentatmai puţin de 5% din totalul cifrei de afaceri de anul trecut.

"Piaţa pe care activăm a înregistrat o creştere anul acesta, daraceasta nu este stabilă, fluctuaţiile de la o lună la alta fiindîngrijorătoare. Deşi finalul anului este de obicei o perioadă devârf, nu sunt semnale că această tendinţă va fi urmată şi anulacesta, principala problemă fiind consumul redus de care se plângmajoritatea clienţilor noştri", au transmis oficialiicompaniei

Pe de altă parte, ei afirmă că semnale mult mai bune vin de laclienţii care fac export pe pieţe mai mature din vestul Europei şicare susţin că acestea au revenit la normal.
"În acest moment exportul este încă sub 5% din totalul vânzărilor,însă pentru anul 2011 avem proiecte de dezvoltare care ne vorasigura o creştere substanţială la export, targetul nostru fiind săajungem la maximum
10% din volumele vândute."
Reprezentanţii companiei Romcarton din Bucureşti susţin că anulacesta au abordat o politică foarte restrictivă cu privire lalichidităţi, ceea ce i-a ajutat să reducă termenul mediu deîncasare a creanţelor.
Compania producătoare de ambalaje de carton ondulat şi-a bugetatpentru anul acesta investiţii de un milion de euro în echipamentepentru modernizarea fluxului de producţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO