Companii

Producatorul in lohn al Cotonella merge pe retail

06.06.2005, 18:50 126

Hipermarketurile si o retea de distributie proprie pe piata romåneasca vor aduce companiei Madirom din Buzau, care produce in sistem lohn articole de lenjerie intima sub marca italiana Cotonella, o crestere a cifrei de afaceri cu 37%, chiar daca volumul total al productiei nu va creste fata de anul precedent.

Reteta a fost deja aplicata de producatori locali de textile precum Jolidon. Spre deosebire de Jolidon, care nu a produs in sistem lohn, dar si-a impus marca de lenjerie intima pe piata locala, iar acum s-a extins in afara Romåniei, producatorul local al Cotonella aduce in retailul de pe piata locala o marca cunoscuta in strainatate.

a??In Romånia, cånd spui articol de lenjerie intima, spui automat Jolidon. Vrem sa le oferim doamnelor alternativa la a??traditionalula?? Jolidona??, a declarat Nicoleta Radu, director general al companiei din Buzau, care produce in sistem lohn lenjerie intima sub marca italiana Cotonella. Conducerea Madirom se bazeaza in cåstigarea unui segment de piata in primul rånd pe a??curiozitatea doamnelora?? si isi propune sa deserveasca toate hipermarketurile traditionale, simultan cu dezvoltarea unei retele proprii de distributie pentru vestul si estul tarii. In prezent, marca italiana de lenjerie este prezenta in retelele Metro si Selgros din toata tara.

a??Planul de vånzari in Romånia e parte a unei strategii mai ample de vånzari in sud-estul Europei, fabrica din Romånia urmånd sa realizeze 20-25% din productia destinata Europei de Sud-Esta??, a mai spus Radu.

Cresterea cu cel putin 15% a vånzarilor pe piata interna va duce la diminuarea ponderii lohn-ului, care anul trecut a reprezentat peste 85% din activitatea companiei buzoiene. In aceste conditii, cifra de afaceri a Madirom Buzau va ajunge in acest an la 5,5 milioane de euro, cu aproximativ 37% mai mult decåt in anul precedent.

Fabrica de la Buzau are o capacitate de productie de 35.000 de repere zilnic. Chiar daca gama de produse include si lenjerie pentru barbati, peste 75% din vånzarile firmei sunt asigurate de produsele pentru femei.

Portofoliul de produse Cotonella cuprinde peste 500 de articole de lenjerie intima. Colectiile sunt realizate din bumbac si lycra si cuprind atåt articole clasice, cåt si de moda.

a??Nu ne propunem sa crestem capacitatile de productie, dar vom realiza o specializare a liniei de productie de lenjerie, situatie ce va asigura si eficientizarea productieia??, a precizat Nicoleta Radu.

Producatorul italian de lenjerie intima are fabrici in Romånia si Albania si o cifra de afaceri anuala de 65 de mil. euro.

Piata de textile din Romånia a fost dominata in ultimii ani de companii care produceau in sistem lohn si care s-au vazut nevoite sa-si modifice strategiile de marketing pentru a face fata momentului liberalizarii comertului cu textile. Marca proprie sau lohn-ul constånd numai in brand (restul realizåndu-se de executant, fapt ce creste valoarea adaugata) sunt elementele pe care se bazeaza acum producatorii interni.

Companii cu traditie pe piata romåneasca, precum Braiconf Braila, Secuiana, Flacara, Tricotaje Somesul sau Siretul Pascani au realizat exporturi doar sub marci apartinånd companiilor straine, iar de anul trecut si-au regåndit strategiile de marketing. Jolidon este una dintre putinele fabrici de confectii din Romånia care a dezvoltat puternic o marca romåneasca, nefiind angrenata in productia in lohn.

Potrivit unui raport al Institutului National de Statistica, din totalul exporturilor realizate in primele patru luni ale anului, 51,7% reprezinta exporturi definitive si 48,1% sunt exporturi de marfuri rezultate din perfectionarea activa a unor marfuri importate temporar, adica marfuri prelucrate in lohn sau in cadrul unor contracte asemanatoare lohn-ului. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO